כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לחץ צבאי

חוסל פעיל כספים מרכזי של הזרוע הצבאית של חמאס ברפיח

צה"ל ושב"כ תקפו וחיסלו מחבל ששימש פעיל כספים מרכזי של הזרוע הצבאית של חמאס ברפיח; לוחמי צה"ל חיסלו מחבלים בפעילות באופן ממוקד במרחב שג'עייה

חוסל פעיל כספים מרכזי של הזרוע הצבאית של חמאס ברפיח
פעילות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

צה"ל ושב"כ חיסלו את המחבל נאצר יעקוב ג׳אבר נצר, שכחלק מפעילותו בזרוע הצבאית עסק במימון מרכזי של הפעילות הצבאית של חמאס ברפיח ואף העביר במהלך חודש דצמבר האחרון מאות אלפי דולרים לטובת פעילות צבאית.

לוחמי צה"ל בפיקוד החטיבה הצפונית באוגדת עזה פעלו בימים האחרונים בפעילות ממוקדת במרחב שג'עייה שבצפון הרצועה, חיסלו מחבלים והשמידו תשתיות טרור רבות. באחת הפעילויות, הלוחמים פשטו על מוצב ששימש את מחבלי ארגון הטרור חמאס לאימונים. לאחר פשיטת הכוחות על המוצב, כלי טיס של חיל האוויר תקף את המוצב והשמיד אותו.

בתוך כך, בימים האחרונים נמצא מוחמד סרור, איש הכספים של חיזבאללה שהעביר עשרות מיליוני דולרים מכוח קודס האיראני לזרוע הצבאית של חמאס, ללא רוח חיים בלבנון. שם בלבנון מאשמים את המוסד בחיסולו.

ערוץ אל-מיאדין הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה דיווח אמש כי סרור, שהעביר כספים לעזה, עבר עינויים קשים לפני שנורה למוות. גורמי ביטחון לבנוניים מעריכים בסבירות גבוהה כי המוסד הישראלי עומד מאחורי החיסול.

לפי הדיווח, הוא עבר חקירה וידיו היו קשורות והרוצחים היו בקשר ישיר עם תל אביב בזמן החקירה האלימה. עוד דווח באל-מיאדין כי הרוצחים העבירו אותו לדירה מרהוטת בעיירה בית מרי ליד ביירות כדי לחקור אותו בצורה אלימה.

לפי אל-מיאדין, נראה שהמחוסל לא הודה בפני אנשי המוסד במה שהם רוצים להוציא ממנו בכוח ולכן חיסלו אותו ועזבו. הם השאירו את הכספים שהיו איתו, בעת שעזבו. אל-מיאדין גם דיווח ממקורותיו כי העינויים כללו גם ירי מהרגליים עד הכתפיים (יותר מעשרה כדורים).

חיסול רפיח חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד