כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חשף את נסיעתו

פרטים חדשים: כך חיסלה ישראל את הבכיר האיראני

לפי דיווח בערוץ טלוויזיה אופוזיציוני למשטר באיראן, מפקד כוח קודס בסוריה ובלבנון חסן מהדווי שחוסל בשבוע שעבר, סיפר ביממה שקדמה לחיסולו על שתי פגישות נפרדות ועל כוונתו לטוס לדמשק. הוא לא הקפיד על חשאיות

פרטים חדשים: כך חיסלה ישראל את הבכיר האיראני
המבנה שהותקף בדמשק צילום: רשתות ערביות

ערוץ "איראן אינטרנשיונל", ערוץ שמשדר מלונדון ומתנגד למשטר האיסלאמי באיראן, פרסם היום (חמישי) פרטים חדשים על אודות החיסול של בכיר משמרות המהפכה חסן מהדווי בדמשק שמיוחס לישראל.

לפי הפרטים שפורסמו, בערב ה-31 למרץ, חסן מהדווי, אחד המפקדים הבכירים של כוח קודס של משמרות המהפכה האסלאמית, הלך לבקר את אחד מחבריו בטהראן יחד עם קבוצת חברים, וחשף בנוכחות כמה מחברי משמרות המהפכה כי הוא מתכנן למחרת להמריא לסוריה.

רשתות ערביותהמחוסל בדמשק מוחמד רזא זאהדיצילום: רשתות ערביות

כעבור שעה הוא נסע לעיר משהד וסיפר שם לשני אנשים שהוא בדרכו לסוריה, ואז לקח טיסה ישירה לדמשק כדי להיפגש עם כמה מפקדים אחרים בקונסוליה של איראן בדמשק בפגישה סודית. הבכיר שחוסל, היה חולה במחלת לב וסוכרת קשה, ולא הקפיד על נושא החשאיות.

מהדווי היה מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה בסוריה ובלבנון במשך תקופה והיה מקורב מאוד לחיזבאללה. הוא היה החבר הלא-לבנוני היחיד בקבוצת היועצים הגבוהים של חיזבאללה במהלך מלחמת לבנון השניה, יחד עם עימאד מורניה, אחד מהמפקדים הצבאיים של חיזבאללה שחוסל ב-2008, שנתיים אחרי המלחמה.

בשנים האחרונות היו לו קשרים בכוחות פרוקסי של הרפובליקה האסלאמית באזור, הוא היה גם חביבו של חמינאי וידידו הקרוב של חסן נסראללה, נסראללה ביקש מחמינאי בשלוש תקופות שונות להאריך את משימתו של מהדווי בלבנון ובסוריה.

כמובן, המסירות המיוחדת של נסראללה למהדווי הייתה קשורה להשפעה שלו על תקציבים שאיראן נותנת לחיזבאללה. הבכיר האיראני הצליח לשכנע את חמינאי ואת מפקד כוח קודס להגדיל את המשכורות המשולמות לכוחות פרוקסי כמו חיזבאללה, עד לנקודה שבה כעת לוחם חיזבאללה מקבל פי חמישה מהשכר של החיילים האיראנים הרשמיים.

ביום שני האחרון הוא השתתף בפגישה שהייתה אמורה להיות חסויה, אך לישראל היה את המידע המלא, כי הבכיר האיראני סיפר בחופשיות לסובבים אותו על נסיעתו לסוריה.

חיסול דמשק מוחמד רזא זאהדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד