כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חשבון הבנק הוקפא

ארגון יהודי יקיים כנס "קונגרס פלסטין" בגרמניה. הרשויות מנסות למנוע

"קונגרס פלסטין" שאמור להיפתח מחר בברלין מאורגן בין היתר על ידי ארגון השמאל היהודי "הקול היהודי לשלום אמת במזרח התיכון". השלטונות במדינה מחפשים עדיין דרכים לבטל את האירוע, שבו אמורים לעלות הנושא "מאבק למען פלסטין חופשית"

ארגון יהודי יקיים כנס "קונגרס פלסטין" בגרמניה. הרשויות מנסות למנוע
גרמניה צילום: Pixabay

ככל שנוקפות השעות לקראת ״קונגרס פלסטין״ שאמור להיפתח מחר בברלין נודעים עוד פרטים עליו. בין הגופים שעומדים מאחורי האירוע גם ארגון השמאל היהודי ״הקול היהודי לשלום אמת במזרח התיכון״:

הארגון גם מייצג את האירוע כלפי השלטונות הגרמניים שמחפשים עדיין דרכים לבטלו, אולם חשבון הבנק שבאמצעותו אוספים המארגנים כספים לאירוע, מוכרים כרטיסים וכדו' הוקפא בהוראת הרשויות מחשש שישמש למטרות לא חוקיות. 

על פי הדיווח של דב גיל-הר בכאן חדשות, בין הנושאים שיידונו ביום הראשון לכינוס: ״76 שנות קולוניזציה בפלסטין״, ״מדוע יש צורך באנטי-ציונות: היסטוריה קולוניאלית של הציונות״, ״מאבק למען פלסטין חופשית: מדוע סולידריות בינלאומית עם פלסטין נחוצה מאי פעם״, וכו׳.

בין הדוברים הישראליים או הישראליים לשעבר שמופיעים בו: דרור דיין, המוגדר ״פעיל אנטי ציוני ובמאי״, שיר חבר המוגדר ״מתאם אמברגו הנשק בוועדת החרם הלאומית״ ומומחה ל״כלכלת הכיבוש״, יובל גת המוגדר ישראלי לשעבר ופעיל אנטי ציוני מהולנד, ואודי גת מ״הקול היהודי״.

בשעות האחרונות פרסם שר האוצר היווני לשעבר יאניס וארופאקיס, שכיהן בתקופת תוכנית ההצלה האירופית לכלכלת יוון, ציוץ תמיכה בכינוס: ״מחכה בקוצר רוח לקונגרס הפלסטיני מחר בברלין. הזדמנות מבריקה עבור דעת הקהל הגרמנית להשלים עם עובדה פשוטה: 2 עוולות לא הופכות לצדק אחד. שותפות לרצח העם של פלסטינים לא עושה כלום כדי לנקות אותנו מאשמת השואה״. 

יש להניח שווארופקיס התכוון לנגח את גרמניה שממשיכה לתמוך בישראל ובביטחונה, שבבירתה יתקיים ״קונגרס פלסטין״.

בקהילה היהודית מביעים תקווה שברגע האחרון תימצא הדרך החוקית למנוע את קיום ״מפגן האנטי ישראליות והאנטישמיות על אדמת גרמניה״, כפי שהוא מכונה בחוגים היהודיים.

בכאן חדשות דווח כי עד עתה לא ברור היכן בכלל יתקיים האירוע, עליו הוכרז ברשת וברשתות החברתיות. מכירת הכרטיסים אליו נסגרה לפני כשבועיים. המארגנים מבטיחים באתר האירוע שמיקומו יפורסם ביום שישי בשעה 10:00 - ארבע שעות לפני פתיחתו, ומבטיחים להעביר את ההתרחשויות אונליין למאוכזבים שלא הספיקו לרכוש כרטיסים. כמו כן האירוע יתרחש בין שישי לראשון.

המועצה המרכזית של יהודי גרמניה קוראת לבטל את "קונגרס פלסטין". "האירוע הזה הוא מופע ראווה של אנטי-ציונות ובוודאי לא ימצא תשובות לסבל של האוכלוסייה האזרחית בעזה", כתב נשיא המועצה המרכזית יוסף שוסטר ביום חמישי בפלטפורמת X. ״להיפך: מי שמתעלם מהטרור של חמאס ובכך גם מהאסטרטגיה הרצחנית של הארגון נגד אוכלוסייתו משלה את עצמו".

מלבד ארגון השמאל ״הקול היהודי״ עומדים מאחורי הכינוס גופי BDS שונים כמו "קבוצת כוח הפועלים" (GAM), "מהפכה" (REVO) ו"הוועד הלאומי הפלסטיני המאוחד" (VPNK). 

מתנגדי הכינוס אמרו כי יש לצפות בו להאדרת הטרור ולקריאות להשמדת ישראל, ולכן הם קוראים למניעתו. ואולם הבעיה היא שהמשטרה שמענישה או מונעת רשיונות הפגנה לאירועים פומביים במרחב הציבורי, אינה יכולה למנוע אירועים פרטיים אם אין לה מידע שעומדת להתרחש בהם פעילות פלילית.

גרמניה חמאס פלסטינים מלחמת חרבות ברזל אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד