כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לפני 29 שנים

תיעוד: הבן המחוסל מפנטז בילדותו על מות שהידים

לפני 29 שנים ראיין העיתונאי שלומי אלדר את חאזם הנייה, בנו של מנהיג חמאס איסמעיל שחוסל אמש יחד עם שני אחיו. כבר אז הביע משאלה למות כשאהיד

תיעוד: הבן המחוסל מפנטז בילדותו על מות שהידים
חאזם הנייה צילום: ארכיון שלומי אלדר

אחד המחוסלים אמש (רביעי) במחנה שאטי ברצועת עזה, הוא חאזם הנייה, אחד מ-13 בניו ובנותיו של איסמעיל הנייה.

עורך חדשות החוץ של 'כאן', ערן סיקורל, נזכר בתיעוד של חאזם בילדותו שבו דיבר בגאווה על הזכות להיות שאהיד, למות מות קדושים בחיסול, או בפיגוע.

סיקורל צירף את הראיון הנ"ל מלפני 29 שנים וכתב: "זהו חזאם, אחד מבניו של איסמעיל הניה שנהרג אתמול בחיסול. בראיון מדהים לשלומי אלדר משנת 1995, אחרי הפיגוע בבית ליד, הוא מפנטז על מות שהידים. והכל בעידוד אבא. התגובה הרגועה של הניה למותם של בניו מובנת לגמרי. הוא הרי גידל אותם למות. עכשיו הם פשוט משלימים את המשימה שעבורה נולדו".

העיתונאי מציין עוד כי הראיון מתרחש ברקע שלושה פיגועי התאבדות בעשרת החודשים האחרונים. למעשה פיגועי ההתאבדות הראשונים של חמאס: עפולה, חדרה וקו 5. חטיפת נחשון וקסמן היתה חודשיים קודם.

הפובליציסט אבשלום חלוץ מ'הארץ', הגיב לסיקורל וכתב: "זה ילד. תשאל כל ילד בישראל אם צריך להרוג ערבים ורוב הסיכויים שהוא יגיד שכן. אולי תתחיל לדאוג מזה שישראל רוצחת אלפי ילדים במקום לנסות להצדיק את זה".

ערן סיקורל לא התבלבל והשיב לו: "אוי ואבוי לי. יש לי שני ילדים בגיל הזה ואני חותם לך שאף אחד מהם לא רוצה להרוג ערבים או להרוג בכלל. בשום מצב. גם אני לא רוצה ואני בהחלט מודאג ממותם של ילדים פלסטינים. לצד זה אני מודאג מאוד מאוד מחינוך לתרבות של הרג והתאבדות".

גם העיתונאי שלומי אלדר עצמו פרסם בחשבון ה-X שלו את התיעוד הנוסטלגי וכתב: "זה הבן של הנייה שחוסל יחד עם שני אחיו וילדיו ברצועת עזה. הכותרות שבשולי המסך אומרות הכול. ראיינתי אותו בשנת 1994, אחרי הפיגוע בצומת בית ליד והוא אמר כשאגדל אהרוג את כולכם. אביו שעמד על ידו, הניח ידו על כתפי ואמר, הוא מדבר שטויות, אומר מה שהוא שומע מאחרים. כשאיסמעיל הנייה זכה בבחירות ב 2006, הגעתי לביתו והילד שהפך לגבר פתח את הדלת. אתה עדיין רוצה להיות שאהיד ? שאלתי, והוא ענה, עזוב שטויות התבגרנו קיבלנו שכל. ובשולי הדברים, אני חושב שחיסול בניו ונכדיו של הנייה מרחיק את שחרור חטופינו", סיכם אלדר.

 

שלומי אלדר חאזם הנייה ערן סיקורל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד