כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תירוץ קלוש

איראן למועצת הביטחון: "נאלץ להגיב כי לא גיניתם את התקיפה"

איראן הודיעה למועצת הביטחון שהיא תאלץ להגיב על תקיפת ישראל בסוריה, כי "האו"ם לא גינה את התקיפה בדמשק". מועצת הביטחון דורשת מישראל להגביר את הסיוע לעזה

איראן למועצת הביטחון: "נאלץ להגיב כי לא גיניתם את התקיפה"
מליאת האו"ם צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

איראן טוענת כי היא "נאלצת" להגיב על המתקפה על מתחם השגרירות שלה בדמשק בה חוסלו בכירים איראנים בתקיפה המיוחסת לישראל. האיראנים טוענים כי התגובה היתה נמנעת "אילו מועצת הביטחון של האו"ם היתה מגנה את התקיפה", כך מסרה נציגות טהראן באו"ם.

"אילו מועצת הביטחון של האו"ם היתה מגנה את מעשה התוקפנות הנתעב של המשטר הציוני בדרכים הדיפלומטיים שלנו בדמשק ובעקבות כך היתה מעמידה לדין את מבצעיה, ייתכן שההוראה מאיראן להעניש את המשטר הנוכל הזה היה מתבטלת" נכתב.

בתוך כך מועצת הביטחון של האו"ם הודיעה כי היא מכירה בהתחייבות ישראל לפתוח מעברים נוספים כדי לאפשר כניסת סיוע הומניטרי לעזה, אך אומרת ש"צריך לעשות יותר" כדי לעזור לעזתים.

בהצהרה היום, חברי המועצה אמרו: "קיבלנו את הודעת ישראל על פתיחת מעבר ארז ושימוש בנמל אשדוד להכנסת סיוע לעזה,  אך יש לעשות יותר כדי להביא את ההקלות הנדרשות לתושבי עזה".

שר החוץ של קפריסין אמר שכמויות נוספות של סיוע הומניטרי ממשיכות להגיע לאי, וברגע שיתאפשר הסיוע יגיע לעזה.

שר החוץ של קפריסין קונסטנטינוס קומבוס אמר לכתבים כי הרשויות בקפריסין - בשיתוף עם גורמי צבא ארה"ב - ממשיכים בהכנות לחידוש משלוחי הסיוע. הם יתחדשו ברגע שהמסדרון הימי לעזה יופעל בסביבות ה-1 במאי.

לדבריו, המשלוחים יחודשו לאחר טיפול בנושא האבטחה בעזה כדי להבטיח חלוקה בטוחה של הסיוע, לאחר התקיפות האוויריות הישראליות ב-1 באפריל, אז נהרגו שבעה עובדי סיוע מהמטבח המרכזי העולמי.

 

איראן מלחמת חרבות ברזל סוריה קפריסין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד