כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
גורמים בכירים מעריכים

עסקת חטופים? סינוואר מושך זמן לתרחיש האימתני של 'איחוד גזרות'

בצל החשש מנקמה איראנית על החיסול בדמשק של חסן מהדווי, מפקד בכוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, גורמים מדיניים בישראל מעריכים כי מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר "מושך זמן" עם מתן תשובת חמאס להצעה האמריקנית-מצרית להפסקת אש ועסקת חטופים

עסקת חטופים? סינוואר מושך זמן לתרחיש האימתני של 'איחוד גזרות'
יחיא סינוואר צילום: Atia Mohammed/Flash90

גורמים מדיניים בישראל מעריכים כי מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר "מושך זמן" עם מתן תשובת חמאס להצעה האמריקנית-מצרית להפסקת אש ועסקת חטופים.

ע"פ הדיווח בynet, על סינוואר לא מופעל לחץ מספק להחזיר את החטופים - והוא מחכה לראות כיצד תגיב איראן לחיסול חסן מהדווי בדמשק.

דובר צה"ליחיא סינוואר במנהרהצילום: דובר צה"ל

ההערכה כאמור היא שסינוואר מושך זמן במיוחד בגלל ההסלמה. "זה בדיוק מה שהוא רצה. הוא רצה הפסקת לחימה ויציאת כוחות, רצה הומניטרי. הוא מקבל הכל - וכנראה שישיב בשלילה. אנחנו מחכים", אמרו גורמים בכירים לynet.

הרציונל הוא ברור: תקפה איראנית חריגה עשויה להוביל לתגובת נגד ישראלית, ולדרדר את האזור למלחמה כוללת שתגשים את חלומו של סינוואר ל"איחוד גזרות".

בישראל יש פסימיות גדולה לגבי העסקה, והגורמים טוענים כי לארה"ב "אין באמת מנופי לחץ על המתווכות. ההשפעה של המצרים על חמאס מוגבלת מאוד וקטאר עושה הכל להנציח את שלטונו ולהצילו מחבל התלייה". במצב הזה, כך הם אומרים, ישראל נקלעה למבוי סתום.

למעשה כבר היום (חמישי) אמר דובר הממשלה דיוויד מנסר לתקשורת הזרה כי חמאס "מפנה עורף להצעה סבירה מאוד" להפוגה בלחימה ברצועת עזה, ומתח ביקורת על "הלחץ הבינלאומי שמופעל על ישראל, שמסייע להרחיק את חמאס מהמו"מ". אתמול, נזכיר, פורסם כי בישראל מתלבטים אם להשיב להצעה בחיוב, שכן על אף שאינה כוללת התחייבות לסיום הלחימה - היא כוללת חזרה המונית של פלסטינים לצפון הרצועה.

מלבד חזרה נרחבת לצפון הרצועה, ההצעה החריגה שעומדת על הפרק כוללת גם את הגדלת הסיוע ההומניטרי ושחרור של 100 מחבלים רוצחים. כך על פי הדיווחים, שלפיהם ישוחררו בשלב הראשון 900 אסירים פלסטינים תמורת 40 חטופים ישראלים חיים. השלב השני, לפי דיווחים שונים, כולל את שחרור כל החטופים והשלמת המשא ומתן להפסקת אש קבועה - שישראל כרגע מתנגדת לה, וחמאס דורש אותה. 

יחיא סינוואר מלחמה חטופים איראן עסקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד