כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בצל המתיחות

נשיא צרפת מקרון ליו"ר הכנסת: "הזהרנו את איראן לבל תתקוף"

היו״ר אוחנה לנשיא מקרון: "אין תרחיש שבו ישראל לא תטפל בגדודי החמאס שברפיח; ההצעות להטיל אמברגו על ישראל ולהכיר חד צדדית במדינה פלסטינית הם ניצחון לטרור החמאסי"

נשיא צרפת מקרון ליו"ר הכנסת: "הזהרנו את איראן לבל תתקוף"
יו"ר הכנסת עם הנשיא מקרון צילום: נתן ווייל | דוברות הכנסת

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה נפגש הערב (רביעי) בארמון האליזה עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, זאת במסגרת ביקורו המדיני בצרפת ובגרמניה, שם נפגש עם נשיא גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר. 

פגישתם של יו"ר הכנסת ונשיא צרפת התקיימה ב-4 עיניים. 

הפגישה עסקה בהמשך הלחימה ברצועת עזה בדגש על המבצע הצפוי להתקיים כנגד גדודי החמאס שברפיח, עניין הסיוע ההומניטרי שישראל מעניקה, האפשרות למערכה צבאית מול חיזבאללה בצפון ועל איומיה של איראן לפעול כנגד ישראל. 

יו"ר הכנסת אוחנה הציג בפני הנשיא מקרון את תמונת המצב העדכנית וביקש כי ימשיך לעמוד לצידה של מדינת ישראל כפי שעמד מיד לאחר מתקפת הטרור של חמאס. 

היו"ר אוחנה הדגיש בפני מארחו כי ״אין תרחיש שבו ישראל נמנעת מלטפל בארבעת גדודי החמאס הנמצאים ברפיח, אחרת, המשמעות היא שמותירים את חמאס בעזה כדי שיוכל לבצע שוב ושוב את השבעה באוקטובר כפי שהם מצהירים. יש תכנית אופרטיבית לפינוי האוכלוסיה מהאיזור, תוך דאגה לנושאים ההומניטריים, בדיוק כפי שעשינו בצפון הרצועה עם תחילת הלחימה". 

באשר לנושא הסיוע ההומניטרי לרצועה אמר יו"ר הכנסת אוחנה: "אם יש רעב בעזה – הוא נמצא במנהרות אצל חטופינו. מאז תחילת המלחמה ישראל הכניסה לרצועה מאות אלפי טונות של סיוע הומניאטרי - מזון, תרופות ועוד, וזאת חרף מחאה והתנגדות של רבים בדעת הקהל הישראלית; לכן *הטענות שישראל לא מכניסה סיוע הן אבסורד. עד כה נכנסו לרצועה למעלה מ-20 אלף משאיות הנושאות 417 אלף טון של סיוע. בחלק מהמקרים חמאס שודד אותן מאזרחיו באלימות״. 

היו"ר אוחנה אמר לנשיא מקרון כי "ההצעה להטיל סנקציות על ישראל כמו גם הצעת ההחלטה באו"ם להפסקת אש ללא שחרור החטופים או להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית - משחקות לידי חמאס. סינאוור שחולל את הזוועה הגדולה ביותר לעם היהודי מאז השואה, צופה בתקשורת, מתמוגג ואומר לעצמו:  ניצחתי. אקבל את הפסקת האש, גם בלי לשלם את מחיר שחרור החטופים׳.

בשיחתם של מקרון ואוחנה התייחס האחרון גם לנושא האיראני וציין כי: "אנו מתקרבים לרגע האמת מול אירן. אסור לעולם החופשי לאפשר לאיראן לצאת מהמלחמה כפי שהיא נכנסה אליה. שלטון האייתולות - המאיים גם בשעה זו ממש לתקוף את ישראל - הוא לא רק אויבה של ישראל אלא אויב העולם החופשי; כולנו חולקים את ערכי החירות - חירות לנשים, חופש הביטוי גם למתנגדי הממשלה - מה מצב הזכויות והחירויות הללו באירן? מהם הערכים ששלטון האייתולות מייצג? במזרח התיכון - מי שמייצגת את הערכים של העולם החופשי היא אך ורק מדינת ישראל. שלטון האייתולות הוא אויב ערכי החופש ואויב השלום שישראל פעלה למענו מול מדינות ערב - דבר שחמאס ניסה לעצור ב-7.10. ספרי ההיסטוריה נכתבים בעוד אנו מדברים. העולם כולו צופה בהתנגשות הציוויליזציות המתקרבת לעברנו וברגע הזה עלינו להחליט: כיצד נרצה שמדינותינו ואנחנו נזכר בהם?".

באשר לזירה הצפונית אמר יו"ר הכנסת: "מי שמוטרד מהאפשרות של מלחמה כוללת צריך לעשות דבר אחד - לגרום לחיזבאללה להתרחק מהגבול כדי להסיר את האיום מעל שלומם ובטחונם של תושבי הצפון. אף אזרח בצרפת לא היה מסכים לחיות תחת איום כזה- כך גם בישראל. המציאות הזו תשתנה באמצעים דיפלומטיים, צבאיים או שילוב של השניים״. 

אמש נפגש יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה עם נשיא הסנאט הצרפתי, ג'ראר לארשה, וכן נפגש עם נשיאת האסיפה הלאומית של צרפת, יעל ברון פיבה. אל הפגישות הצטרפו גם סגן יו״ר הכנסת חנוך מילבצקי וחברת הכנסת שרון ניר, שניהם חברים בועדת החוץ והביטחון; כמו כן אילת ויאיר סמרנו, אמו ואחיו של יונתן ז"ל, שנחטף על ידי חמאס מהמסיבה ברעים ונרצח.

אמיר אוחנה יו"ר הכנסת גרמניה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד