כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"בלי לייצר בהלה"

המלחמה בפתח? ראשי הרשויות קיבלו הוראה מפיקוד העורף להיערך לנקמה איראנית

פיקוד העורף הורה ביממה האחרונה לראשי רשויות להיערך לאפשרות של תגובה איראנית לחיסול הבכירים בסוריה בימים הקרובים. הפיקוד ביקש מהרשויות להיערך בשקט, בלי לייצר בהלה בציבור

המלחמה בפתח? ראשי הרשויות קיבלו הוראה מפיקוד העורף להיערך לנקמה איראנית
תרגיל צבאי באיראן צילום: שאטרסטוק

ביממה האחרונה (חמישי) הורה פיקוד העורף לראשי רשויות להיערך לאפשרות של תגובה איראנית לחיסול הבכירים בסוריה בימים הקרובים. הפיקוד ביקש מהרשויות להיערך בשקט, בלי לייצר בהלה בציבור. ע"פ הדיווח ב'כאן', ההיערכות נוגעת בעיקר לאמצעי זהירות שנוגעים לתחומי העירייה ומקלטים ציבוריים. בפיקוד העורף מבהירים שאין שינוי בהנחיות לאזרחים בשלב זה.

Iran internationalמל"ט של איראן יכול לשאת ציוד מעקב וגם אמצעי לחימה מדויקיםצילום: Iran international

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אמר הערב בהצהרה לציבור כי אין שינוי בהנחיות, אך יש "לשמור על ערנות" הדגיש. לדבריו, "אנחנו מוכנים בהגנה ובהתקפה עם השותפות האסטרטגיות שלנו. בחודשים האחרונים שיפרנו את יכולות ההתקפה ונדע לפעול איפה שנדרש".

בממשל האמריקני מעריכים שהתגובה האיראנית לחיסול בכיר משמרות המהפכה בדמשק לא צפויה להיות "במתווה השגרתי" כלשונם. האמריקנים עוד לא יודעים אם התקבלה החלטה של המנהיג העליון חמינאי לירות טילים מאיראן ישירות לעבר ישראל. לפי הערכות בצבא האמריקני, בטהראן נערכים לנקום בטווח הזמן המיידי, עם סיום חודש רמדאן, בין אם בתגובה ישירה או באמצעות שלוחיה באזור.

בישראל לא לוקחים סיכונים כאשר קבינט המלחמה דן באפשרות של תקיפה איראנית בימים הקרובים וההיערכות המקיפה אליה כאשר במקביל, ארה"ב מנסה להרתיע את איראן מנקמה לאחר דבריו נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שהבהיר אמש "התחייבותינו לביטחון ישראל מול איומי איראן היא חזקה ואיתנה".

למעשה, בימים האחרונים גובר שיתוף הפעולה המודיעיני הישראלי-אמריקני בסוגייה ומפקד פיקוד המרכז של הצבא האמריקני, הגנרל מייקל קורילה, הגיע לפגישות בישראל עם בכירי מערכת הביטחון להערכות לתגובה האיראנית.

איראן נקמה חיסול מלחמה תגובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד