כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
במכתב חריף

פוקס ליועמ"שית: "התירי מיד יצוג נפרד לממשלה בעניין הגיוס"

סערת הגיוס - מזכיר הממשלה במכתב החריף של מזכיר הממשלה למיארהליועמ"שית: "תפקיד היעוץ המשפטי - לא לחסום את דרכה. התירי מיד יצוג נפרד לממשלה בעניין הגיוס". עוד כתב: "למען הסר ספק העמדה הממשלתית הינה עמדת ראש הממשלה שהוצגה לבג"צ"

פוקס ליועמ"שית: "התירי מיד יצוג נפרד לממשלה בעניין הגיוס"
מזכיר הממשלה יוסי פוקס צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מזכיר הממשלה יוסי פוקס שיגר היום (חמישי) מכתב חריף במיוחד ליועמ"שית אחרי שהודיעה כי לעכשיו היא לא מתירה ייצוג משפטי נפרד לממשלה בבג"ץ הגיוס וכתב: "תפקיד היעוץ המשפטי הינו לסייע לממשלה ולא לחסום את דרכה. עמדתך תמוהה למדי".

בפתח מכתבו כתב פוקס: "כבלת את ידי הממשלה בכבלים משפטיים מחמירים שאינם מעוגנים ביסוד משפטי אשר מנעו דה-פקטו מהממשלה להאריך החלטתה הקודמת".

פוקס מאשים: "בחרת באקט של חוסר רגישות ציבורית ללא בסיס משפטי, לשגר מכתב ממנו משתמע כי ניתן לייתר את הדיון בבג"צ בהוראה לגיוסם של בני הישיבות.

בחרת לצטט במכתבך פס"ד שניתן לפני 27 שנים ולא את ההחלטה שניתנה לפני שבועיים בלבד. פניתי אלייך טלפונית והסברתי כי קיים פער בלתי ניתן לגישור בין עמדתך לממשלה כך שהערתך בעניין תמוהה למדי". 

פוקס משיב לטענה של היועמ"שית כי עדיין לא ניתנה עמדת הממשלה וכותב: "למען הסר ספק העמדה הממשלתית הינה עמדת ראש הממשלה שהוצגה לבג"צ".

פוקס דורש: "נבקשכם להתיר כבר כעת יצוג נפרד לראש הממשלה ולאחר שעמדתו תאושר ע"י הממשלה יאושר היצוג הנפרד גם ביחס לממשלה כולה. האחריות העליונה בשני הנושאים (הגיוס והתמיכות) מוטלת על ראש הממשלה ואינך יכולה ללמוד דבר על עמדת השרים מעמדת היעוץ המשפטי של משרדיהם - שכן בשיטת היעוץ המשפטי לממשלה הנוהגת דה - פקטו היועמ"שית מחליטה אלו הערות היא מקבלת ואלו לא".

"סיכומו של עניין", הוסיף וכתב: "תפקידו של הייעוץ המשפטי הוא לתת בידי הממשלה את כל הכלים לקדם את החלטותיה ולא לחסום את דרכה להשגתן; מנעתם הצעת החלטה לממשלה להארכת תוקפה של החלטה 682 קיבלנו צו ביניים להקפאת התמיכות, ביקשנו ייצוג נפרד הן בשל הפער בעמדות והן כדי להציג מתווה גיוס משמעותי שעוקף את הדד לוק הפוליטי – הודעתם כי "בנקודת הזמן הנוכחית" אין בידיכם להגן על עמדה זו מכאן אתם עלולים להוביל את הממשלה לקבלת צו מוחלט בבג"צ מכאן אתם עלולים להוביל את הממשלה לקבלת צו מוחלט בבג"צ בסוגיות הגיוס והתמיכות נוכח עמדת היועצת שתובא בפני בג"צ כ"עמדת הממשלה", אף שהיא הפוכה מעמדת הממשלה והעומד בראשה".

יוסי פוקס מזכיר הממשלה חוק הגיוס גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד