כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"שיהיה ראוי"

17 ח"כים לשר הביטחון יואב גלנט: "יש לרענן את רוח צה"ל"

ביוזמת חברי הכנסת אושר שקלים וצבי סוכות, עשרות ח"כים פנו לשר הביטחון בדרישה לשנות את הקוד האתי של צה"ל. "עלינו ליצור שינוי וריענון מיידי במסמך הנוכחי, כך שיהיה ראוי להזדהות של כלל החיילים", כתבו

17 ח"כים לשר הביטחון יואב גלנט: "יש לרענן את רוח צה"ל"
אושר שקלים / צבי סוכות צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת / יונתן זינדל, פלאש 90

בצל הסערה הציבורית בעקבות דברי מנסח הקוד האתי של צה"ל, פרופסור אסא כשר, חברי הכנסת: צבי סוכות ואושר שקלים יזמו מכתב עליו חתמו עשרות ח"כים הקוראים לשר הביטחון לנסח מחדש את הקוד האתי של צה"ל.

בפתח המכתב כתבו חברי הכנסת: "אין צורך להאריך בחשיבות הימים בהם אנו מצויים, ובחשיבות הגדולה שיש גם לרוח בשדה הקרב. בשדה הקרב לוחמים כתף אל כתף בני הקיבוצים ובני ההתיישבות, דתיים וחילוניים, עולים וותיקים. כולנו כאיש אחד בלב אחד".

הח"כים הדגישו כי "מה שמוביל את חיילינו זוהי רוח צה"ל, המלווה את חיילינו הגיבורים מיום הקמת המדינה ועד ימינו אנו". 

בהמשכו כתבו: "כעת נפל דבר. אחד ממנסחי מסמך רוח צה"ל, אסא כשר, נואם, מתראיין ומוביל מעל לכל במה קו חדש המוציא מתחת לאלונקה את מיטב בניו של צה"ל, כשהוא קורא להם בשמות גנאי בזויים שאין כאן המקום לחזור עליהם. בשנה האחרונה היה כשר ממובילי ותומכי קו הסרבנות, ובשמה המכובס – "הפסקת התנדבות", ובהתחשב בכך ובהתבטאויותיו האחרונות – הוא לא יכול עוד להיות מזוהה עם הקוד האתי של צבא העם, המגן על כולנו".

כמו כן הבהירו:  "אם רוצים אנו שכלל לוחמי צה"ל יוכלו להמשיך לשרת ולהילחם מתוך רוח גדולה - עלינו ליצור שינוי וריענון מיידי במסמך הנוכחי, כך שיהיה ראוי להזדהות של כלל החיילים". 

את המכתב חתמו חברי הכנסת בפניה אישית לשר הביטחון לתיקון הקוד האתי של צה"ל: "אנו קוראים לאדוני לפעול לניסוח מחדש של הקוד האתי של צה"ל, כך שלא יהיה מזוהה עם אדם שמסית כנגד אוכלוסיות שונות ופועל לפילוג בחברה הישראלית".

על המכתב חתמו חברי הכנסת: אושר שקלים, צבי סוכות, טלי גוטליב, גלית דיסטל-אטבריאן, אלי דלל, ניסים ואטורי, קטי שיטרית, מיכל וולדיגר,  עמית הלוי, אלמוג כהן, לימור סון הר-מלך, משה פסל, אריאל קלנר, יצחק קרויזר, שמחה רוטמן, אוהד טל וששון גואטה.

צבי סוכות אושר שקלים אסא כשר יואב גלנט צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד