כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
התחקיר חושף

איך הגיעו כספי התרומות למפגינה שנפצעה לחברתו של מנהיג המחאה משה רדמן?

מנהיג המחאה משה רדמן גייס יותר מ-100 אלף שקלים עבור מפגינה שנפצעה, אך עשרות אלפי שקלים מהכסף הגיעו לחברה פרטית שבבעלותו. רדמן: "ניסיון השחרה מגמתי"

איך הגיעו כספי התרומות למפגינה שנפצעה לחברתו של מנהיג המחאה משה רדמן?
משה רדמן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לפני 9 חודשים גייס משה רדמן, אחד ממנהיגי המחאה נגד הממשלה, למעלה מ-100 אלף שקלים עבור ל', מפגינה שנפצעה. בתחקיר שמפרסם העיתונאי עמרי מניב ב'חדשות 12' נחשף כי עשרות אלפי שקלים מהכסף הועברו לקופת חברה פרטית שבבעלות רדמן. 

ל' סיפרה בתחקיר כי רדמן לא תיאם איתה את גיוס הכספים עבורה: "מביאים לי את מספר הטלפון שלו והוא אומר לי: 'אני אדאג להעביר לך 15 אלף שקלים'". עוד סיפרה כי היא ביקשה ממנו לציין שהתקבלו 15 אלף שקלים והיתרה לא קשורה אליה. 

גם אחרי שהותרמו כ-15 אלף שקלים, ההסבר בקבוצת הפייבוקס נשאר אותו הסבר והתורמים סברו שהכסף מופנה למפגינה הפצועה. ל' סיפרה: "כבר לא רואים מי שילם או מי משך את הכסף. אנשים שואלים: 'הכסף הגיע ליעד שלו?". 

רדמן הבטיח שיתר הכסף שהותרם יועבר לפצועים אחרים. בעוד רדמן טען כי "העברנו גם לירדן מן והעברנו להוא עם העין", ב'חדשות 12' דיווחו כי הם לא קיבלו את הכסף. 

כשל' המשיכה בטיפולים ונזקקה לכסף נוסף, היא פנתה מספר פעמים לרדמן וביקשה כ-5,000 שקלים מהקופה. כל ההודעות נותרו ללא מענה. 

לאן הכסף כן הלך? רדמן העביר 84,000 שקלים לחשבונו האישי. לאחר מכן, 54,000 שקלים מכספי התרומות הועברו לחברה פרטית שהקים מספר חודשים קודם לכן. 

עו"ד גונן יצחק, פעיל מחאה הבהיר: "אנחנו נמצאים במחאה הזו קודם כול משום שאנחנו קוראים להתנהלות תקינה וישרה ולשקיפות, והמקרה הזה לא מראה לצערי שום דבר מהדברים האלה". 

משה רדמן מסר בתגובה: "הכסף נועד לעזור למפגינה פצועה שנקלעה לִמצוקה. כל הכספים הועברו או יועברו לטובת ענייני המחאה. צר לי שבשל העובדה שסירבתי לתמוך באותה מפגינה במרוֹץ פוליטי, נתפר כאן ניסיון השחרה מגמתי".

משה רדמן כספי תרומות עמרי מניב פייבוקס גיוס כספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד