כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
שת"פ עם האמריקאים

דיווח: צה"ל והמוסד אישרו תוכנית לתקיפה באיראן

ישראל הבהירה כי אם איראן תתקוף משטחה, צה"ל יגיב על אדמת איראן. במערכת הביטחון גיבשו תוכניות ייעודיות, מתוך הבנה שבטהראן לא חזרו בהם מתוכניתם להגיב על חיסולו של בכיר כוח קודס בדמשק בשבוע שעבר

דיווח: צה"ל והמוסד אישרו תוכנית לתקיפה באיראן
מטוסי חיל האוויר צילום: דובר צה"ל

במערכת הביטחון נערכים לקראת אפשרות של תגובה איראנית בימים הקרובים , מתוך ההבנה שבטהראן לא חזרו בהם מתוכניתם המקורית להגיב על חיסולו בדמשק של מפקד כוח קודס בסוריה ובלבנון, חסן מהדווי.

על פי הדיווח של יוסי יהושוע באתר Ynet, במהלך היממה האחרונה בוצעו שני דברים מעניינים, צה"ל והמוסד אישרו תוכניות לתקיפה באיראן במידה שהתקיפה תתבצע משטחם. שנית, שיתוף הפעולה עם הצבא האמריקני מתהדק.

כזכור אתמול ארצות הברית, צרפת, גרמניה ובריטניה הזהירו את איראן מפני תקיפת נקמה בשטח ישראל. הבית הלבן אף פרסם אמש הודעת תמיכה: "התמיכה שמעניקה ארה"ב לישראל מפני איומים מאיראן ושלוחיה נותרה בעינה. אנחנו לא רוצים שהלחימה תתפשט". בנוסף, שרי החוץ של גרמניה ובריטניה שוחחו עם שר החוץ האיראני ודרשו מאיראן להימנע מתקיפה בישראל והסלמת המצב.

איראן מצידה אותתה במסרים שהועברו לארה"ב כי תגובתה נגד ישראל בעקבות חיסול חסן מהדווי בדמשק ביום שני שעבר תהיה "מבוקרת" בצורה שתמנע הסלמה משמעותית. כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס, מפי גורמים איראניים.

על רקע הדיווח על האישור לתקוף באיראן, בישראל מבקר בימים אלה הגנרל מייקל קורילה, שהגיע לארץ, הבכיר האמריקאי ביקר בבור של חיל האוויר בקריה ועבר על תוכניות התקיפה וההגנה ביחד עם הרמטכ"ל הלוי. היום הוא הוא צפוי לבקר בבסיסי חיל האוויר ולהיפגש עם שר הביטחון יואב גלנט. בצה"ל מבקשים להבהיר כי "אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף".

 

מלחמת חרבות ברזל הרמטכ"ל איראן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד