כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
גילה לפני מותו

נשיא ארגנטינה חשף: "סבא שלי היה יהודי"

בנאום בבית הכנסת במיאמי, נשיא ארגנטינה חשף שיש לו מורשת יהודית. "סבא שלי היה באמת השפעה גדולה עלי, למדתי ממנו ערכים ולמדתי הרבה" אמר מיליי

נשיא ארגנטינה חשף: "סבא שלי היה יהודי"
נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

חיבתו של חאבייר מיליי ליהדות הייתה מרכיב מכריע באישיות הציבורית שלו. כעת, הנשיא הקתולי של ארגנטינה אומר שיש לו מורשת יהודית משלו.

הנשיא מיליי נשא דברים ביום רביעי האחרון בבית הכנסת של חב"ד בבל הרבור, באזור מיאמי שהזמין את הנשיא שכונה על ידי הקהילה "שגריר האור הבינלאומי" בין השאר בגלל תמיכתו בישראל.

"סבא שלי היה באמת השפעה גדולה עלי, למדתי ממנו ערכים ולמדתי הרבה" אמר מיליי לקהל, "הדבר המעניין ביותר הוא שזמן קצר לפני שנפטר הוא גילה שהוא יהודי. הוא לא ידע אבל מישהו אמר לו, 'אמא שלך הייתה יהודייה, אז אתה יהודי'".

אינסטגרםהמתנה שקיבל הנשיאצילום: אינסטגרם

הוא המשיך, "אז כל הערכים שקיבלתי ממנו הגיעו מהיהדות".

לואיס הר, ישראלי - ארגנטינאי ששוחרר מהשבי בעזה בחודש שעבר במבצע צבאי נועז, העניק לנשיא מיליי סרט צהוב לתמיכה בחטופים הנותרים, הנשיא מיליי העלה באינסטגרם תמונה של הפרס שקיבל, לוח צבעוני בצורת התורה ועליו כתוב פסוק מספר ישעיהו בעברית וספרדית. הפסוק כולל וריאציה על הביטוי "אור לגויים".

הרב צבי גרונבלט, העומד בראש בתי חב"ד בארגנטינה משנת 1978, נסע עם הנשיא מיליי ופמלייתו בטיסה מסחרית למיאמי, בהתאם להוצאות הצנועות של הנשיא, "אני גאה כארגנטינאי על ההכרה הזו לנשיא שלנו על אמונתו, ערכיו הרוחניים, על אמונתו במשימת החיים הרוחנית", אמר גרונבלט לסוכנות הידיעות היהודית. "יש הרבה אנשים עם הגישה הזו, אבל הוא לא רק אדם מאמין אלא גם מדבר על זה בפומבי".

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל לואיס הר ארגנטינה חאבייר מיליי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד