כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"אין ראיות לפשע"

בוטלו האישומים נגד מוסלמי שתקף רב

התביעה בהולנד ביטלה את האישומים נגד מוסלמי שהואשם בתקיפת רב.

בוטלו האישומים נגד מוסלמי שתקף רב
הפרלמנט ההולנדי צילום: Pixabay

התביעה ההולנדית דחתה תביעה נגד מוסלמי שהואשם בתקיפת רב תוך כדי הצהרות אנטישמיות, ואמרו שאין ראיות לפשע, אך הרב שוקל צעדים משפטיים כדי להביא אותו להעמדה לדין

"אני יודע שרבים מהמקרים האלה לעולם אינם מגיעים לדין, ואני יודע שהאנטישמיות בהולנד גוברת", אמר הרב אריה לייב היינץ לאתר Hamodia.

ביום שישי בשבוע שעבר, 29 במרץ, ערך הרב היינץ, שליח חב"ד  בעיר אוטרכט, קניות לשבת, הרב אריה לייב היינץ בן ה-66 הותקף במרכז הקניות על ידי גבר בן 40.

"בדיוק הלכתי עם שקיות הקניות שלי, והבחור ניגש אליי ואומר, 'מה אתה עושה פה?'", סיפר הרב היינץ לאתר Hamodia זמן קצר לאחר המקרה. "הסתכלתי עליו ומשכתי בכתפי. ואז הוא אמר, 'מה אתה עושה כאן עם לבוש יהודי?' והוא נתן לי מכה על ראשי. חבשתי את הכובע שלי, אז זה ספג חלק מהמכה".

בהולנד דווח כי שתי נשים ממוצא מרוקאי התערבו כדי לעזור לרב. על פי הדיווחים בהולנד, הרב נמלט לסופרמרקט מקומי אך גורש ממנו. בפוסט בפייסבוק ששיתף הרב, נכתב כי הרב ניסה לצלם את התוקף שלו, הוא גורש מהחנות מכיוון שהצילום נוגד את מדיניות החנות.

עם זאת, התביעה הציבורית סירבה להעמיד את האיש לדין, בנימוק של חוסר ראיות. עורך דינו של הרב, הרמן לונשטיין, אמר כי החשוד אמר לתובעים שהוא לא אמר הצהרות אנטישמיות וגם לא הכה את הרב; הוא רק דפק על הכובע שלו.

בהולנד, קורבן תקיפה רשאי לערער על החלטת התובע לבטל תיק. הרב ועורך דינו אומרים שהם שוקלים להביא את הגשת "סעיף 12" כדי לכפות העמדה לדין - הן עבור המקרה שלהם, והן עבור מה שהם רואים כבעיה גדולה יותר של היעדר העמדה לדין בהולנד.

הולנד אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד