כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
טהראן טרם החליטה

דיווח בארה"ב: ישראל נערכת לתקיפה ב-24-48 השעות הקרובות

הוול סטריט ג'ורנל: ישראל נערכת למתקפה ישירה מאיראן על דרום או צפון ישראל כבר ב-24 עד 48 השעות הקרובות, כך לפי גורם המעורה בפרטים. מנגד, גורם שתודרך על ידי ההנהגה האיראנית, אמר כי בעוד תוכניות לתקוף נדונות, לא התקבלה החלטה סופית

דיווח בארה"ב: ישראל נערכת לתקיפה ב-24-48 השעות הקרובות
מטוסי חיל האוויר צילום: דובר צה"ל

ישראל נערכת למתקפה ישירה מאיראן על דרום או צפון ישראל כבר ב-24 עד 48 השעות הקרובות, כך לפי גורם המכיר את הנושא ששוחח עם ה'וול סטריט ג'ורנל'. אדם שתודרך על ידי ההנהגה האיראנית, לעומת זאת, אמר כי התוכניות לתקוף עדיין נדונות, לא התקבלה החלטה סופית.

איראן איימה בפומבי להגיב על מתקפה בשבוע שעבר בדמשק, סוריה. במתקפה נהרגו בכירים בצבא האיראני, כולל בכיר בכוח קודס של משמרות המהפכה האסלאמית.

מוקדם יותר השבוע, דיווחי המודיעין האמריקני הראו כי מתקפה על מבנים ישראליים בחו"ל היתה אפשרות על ידי איראן או שלוחותיה, אך מקור אומר שכעת נראה כי המתקפה עשויה להיות בגבולות ישראל.

ראש הממשלה נתניהו, נאם אתמול בבסיס אווירי בדרום, והתחייב להגיב ישירות נגד כל תקיפה על ישראל. "מי שיפגע בנו, אנחנו נפגע בו. אנו ערוכים לענות על כל צרכי הביטחון של מדינת ישראל, הן הגנתית והן התקפית", אמר.

סוריה האשימה את ישראל בביצוע התקיפה, שבה נהרג הגנרל מוחמד רזא זאהדי, שניהל פעולות צבאיות איראניות בסוריה ובלבנון, כך לפי התקשורת הממלכתית האיראנית ובכירים אמריקאים. זאהדי היה הפקיד הצבאי האיראני הבכיר ביותר שחוסל מאז ההתנקשות האמריקאית בגנרל קאסם סולימאני בינואר 2020 בבגדד. לפחות שישה איראנים נוספים נהרגו במתקפה.

בשעות האחרונות פרסמו חשבונות מדיה חברתיות המקורבים למשמרות המהפכה סרטונים המציגים התקפות טילים מדומות על שדה התעופה של ישראל בחיפה והמתקן הגרעיני בדימונה. בכיר איראני גם אמר בעבר שאיראן תתקוף את מתקני הכוח וההתפלה של ישראל אם תותקף.

ה'וול סטריט ג'ורנל' דיווח כי חמינאי עדיין לא החליט על התוכניות. הוא חושש שמתקפה ישירה עלולה לגרום לישראל להגיב באופן מסיבי על התשתית האסטרטגית של איראן. "תוכניות התקיפה נמצאות מול המנהיג העליון והוא עדיין שוקל את הסיכון הפוליטי", אמר יועץ איראני.

מלחמת חרבות ברזל איראן ארצות הברית וול סטריט ג'ורנל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד