כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מנצחים בקרב מפסידים בשטח

דיווח: צה"ל מתוסכל מחוסר ההחלטיות של הממשלה

הישגים טקטיים בקרבות לא השיגו את היעדים האסטרטגיים של ישראל, ורבים בצה"ל מאשימים את נתניהו בכך שהוא נמנע מהחלטות פוליטיות קשות

דיווח: צה"ל מתוסכל מחוסר ההחלטיות של הממשלה
הלחימה בעזה צילום: דו"צ

כמה בכירים בצבא ובכירים פוליטיים מאשימים את כישלונו של ראש הממשלה נתניהו בפרסום תוכנית ליום שאחרי המלחמה, ואמרו כי המצב הותיר ואקום פוליטי שארגון חמאס מנצל כדי לבנות מחדש את השפעתו ברצועה. 

צה"ל מתוסכל על חוסר ההחלטיות של הממשלה. ללא תוכנית מדינית לעזה, ניצחונות טקטיים לא יביאו שום רווח אסטרטגי מתמשך, כך אומרים קצינים בכירים בהווה ובעבר שלחמו חודשים בעזה.

בצה"ל אומרים שהמערכה היא הצלחה גדולה, אם כי היא עדיין מתנהלת. כוחות צה"ל הרגו אלפי מחבלי חמאס (12.000) והשמידו רבים מהרקטות, מנהרות ותשתיות טרור אחרות. אולם באופן פרטי, קצינים רבים מודאגים מהסיכוי שההצלחות הטקטיות שלהם נגד חמאס יבזבזו על ידי חוסר החלטיות פוליטית. 

קצין שלחם בחאן יונס אמר שבתחילת המלחמה חייליו ידעו מדוע הם נלחמים. אבל ככל שחלף הזמן, הם התחילו לתהות מה המטרה של כל זה. "אין לי תשובות לתת לחיילים שלי", אמר. ישראל מנצחת בקרבות עזה אך מסתכנת בהפסד במלחמה. הישגים טקטיים לא השיגו את היעדים האסטרטגיים של ישראל, ורבים מאשימים את נתניהו בכך שהוא נמנע מהחלטות פוליטיות קשות.

ישראל הצליחה בפיזור וריסוק חלק ממערך הצבאי של חמאס ברוב שטחי עזה. אבל אפילו המשימה הזאת נתקעה בשערי רפיח, העיר שבה נותרו גדודי חמאס שלמים ושבה חיים כמיליון וחצי אזרחים פלסטינים. 

למרות השגת שליטה טקטית כמעט מוחלטת על חמאס בקרבות אש, הצבא הישראלי לא הצליח להדוף אויב חמקמק, למצוא את סינוואר או לחלץ את בני הערובה.

ישראל הודיעה שהיא חיסלה כ-12,000 מחבלים ופירקה 20 מתוך 24 הגדודים של חמאס. שירותי הביון האמריקניים והמצריים מאמינים שמספר ההרוגים של מחבלי חמאס נמוך יותר.

למרות השגת שליטה טקטית כמעט מוחלטת על חמאס בקרבות, צה"ל לא הצליח למצוא את סינוואר או לחלץ את החטופים.

חמאס, שהיו לו כ-30,000 לוחמים לפני המלחמה, מסוגל גם לגייס חדשים בקרב האוכלוסייה הגדולה של גברים צעירים בעזה, כך אמרו מומחים לארגון לעיתון. 

חמאס מסתגל למערכה של ישראל, בעיקר נמנע מקרבות אש גדולים, מסתתר ומחכה שהכוחות הישראלים ימשיכו הלאה. ואז חמאס מנסה לבסס מחדש את נוכחותו ואת כוחו, תוך אימה על האוכלוסייה המקומית ומנצל את היעדר כל סמכות אחרת.

 

מלחמת חרבות ברזל עזה חמאס וול סטריט ג'ורנל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד