כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
רק בן מספר ימים

ניצלו חייו: עגל הראם שבר את הרגל וטופל בבית החולים

בתום מבצע מורכב הצליחו ברשות הטבע והגנים להציל את חייו של 'דרור', עגל ראם לבן בן מספר ימים הנמצא בשמורת הטבע חי־בר יטבתה, שרגלו נשברה מסיבה בלתי ידועה

ניצלו חייו: עגל הראם שבר את הרגל וטופל בבית החולים
מטפלים בעגל הראם הלבן צילום: : גולן ריידר ואריק סוכר

"דרור" עגל ראם לבן מעדר הראמים בשמורת הטבע חי-בר יוטבתה , בן מספר ימים נפגע מסיבה לא ידועה לפני חודש וחצי ברגלו האחורית. בהנחיית ד"ר תומר ניסימיאן וטרינר הרשות, דרור הועבר לצילום רנטגן במרפאתו של ד"ר אילן זבירין באילת שם נמצא כי עצם השוק שלו נשברה.

לאחר האבחון עברו בחי בר במרוץ להציל את דרור הקטן. רגלו גובסה, הוא התאושש במרפאה בחי בר. אימו הורדמה בחץ כדי להעבירה מהשטח הפתוח אל חצר טיפולים בה חוברה שוב עם בנה.

אחרי מספר ימים של דאגה אמו של דרור התאוששה מההרדמה והלחץ של המעבר לחצר הטיפולים והתחילה לטפל בשור הקטן. לאחר 3 שבועות הוחלף הגבס לסד תמיכה שמאפשר דריכה על הרגל ע"י ד"ר צחי אייזנברג וד"ר רוני קינג ולאחר שבועיים הורד הסד והוחלף לחבישה רכה ע"י ד"ר תומר ניסימיאן וד"ר נבו שוורץ.

בשבוע האחרון ד"ר תומר ניסימיאן וטרינר רשות הטבע והגנים הוריד בהרדמה את החבישה בכלל ולאחר מספר ימים הרגל שסבלה ממתיחת יתר והשפעה על השרירים והגידים השתפרה מאוד עד דריכה ברמה טובה ומעודדת מאוד לעתיד של דרור הקטן.

גולן ריידר ואריק סוכרצילום הרנטגןצילום: גולן ריידר ואריק סוכר

לדברי ד"ר תומר ניסימיאן "האתגר לטפל בחית בר יונקת ונתמכת על ידי אמא בסביבתה הטבעית הוא גדול מאוד מהטיפול בחייה עצמה ועד המשך הטיפול האמהי הנדרש. לשמחתי הרבה בזכות צוות החי בר שהשקיע רבות ובזכות התמיכה הווטרינרית פנים וחוץ ארגונית ברשות הטבע והגנים הצלחנו לשקם את דרור הקטן לרמה משביעת רצון" .

מור אוחנונה מנהלת שמורת הטבע חי-בר יוטבתה ברשות הטבע והגנים: הראם הלבן הוא אחד ממיני בעלי החיים הנמצאים בשמורת הטבע חי בר יוטבתה ואנו עושים מאמצים רבים לשימור המין ושחרורו לטבע. צוות החי בר יטבתה פועל בכל עת למען טיפול בבעלי החיים והפרטים מעדר הראמים הם חלק מדור ההמשך לראמים בטבע הישראלי, לכן הושקעו מאמצים רבים לאישוש העגל.

בתקופה זו בחי בר ניתן לראות כ 30 עגלים חדשים מהשנה הנוכחית, אפרוחי יענים ואת וחיות בר בסכנת הכחדה הנמצאים בחי בר.

: גולן ריידר ואריק סוכרמטפלים בעגל הראם הלבןצילום: : גולן ריידר ואריק סוכר

: גולן ריידר ואריק סוכרמטפלים בעגל הראם הלבןצילום: : גולן ריידר ואריק סוכר

: גולן ריידר ואריק סוכרמטפלים בעגל הראם הלבןצילום: : גולן ריידר ואריק סוכר

עגל ראם חי בר יטבתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד