כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
שובר שתיקה

ראש השב"כ לשעבר במתקפה: "נתניהו לא כשיר; נהיה באבדון"

ראש השב"כ לשעבר נדב ארגמן קרא לשחרר חטופים גם במחיר של סיום המלחמה | על הממשלה: "היא זו שגרמה בסופו של יום ל-7 באוקטובר, כי ההפיכה המשטרית היא זו שהובילה להיחלשות בעיני אויביי מדינת ישראל"

ראש השב"כ לשעבר במתקפה: "נתניהו לא כשיר; נהיה באבדון"
ראש השב"כ נדב ארגמן צילום: Hadas Parush/Flash90

ראש השב"כ לשעבר נדב ארגמן שבר שתיקה, חצי שנה לפרוץ המלחמה בראיון ל'עובדה' ב'ערוץ 12'. ארגמן טען שיש לחתור לשחרור חטופים - גם במחיר סיום המלחמה. 

"הממשלה הזאת היא זו שגרמה בסופו של יום ל-7 באוקטובר, כי ההפיכה המשטרית היא זו שהובילה להיחלשות בעיני אויביי מדינת ישראל", תקף ראש השב"כ לשעבר נדב ארגמן. "הממשלה הזאת מחרבת את החברה הישראלית בכוונת מכוון על מנת להמשיך ולמשול. הממשלה הזאת עוסקת בכל מה שטוב לממשלה ולא במה שטוב למדינה". 

"בשביל שנוכל לצאת מן התהום יש תנאי, והתנאי הוא שאנחנו מחליפים את ממשלת האסון הזו", אמר. "ביבי הוא אחראי מההתחלה. מן הרגע שהוא נתן ליריב לוין להוביל את ההפיכה המשטרית המופרעת הזאת, דרך השרים ההזויים שהוא מינה שם. לקח את בן גביר, לקח את סמוטריץ', לאחד נתן להרוס את הכלכלה, לשני נתן להרוס את ביטחון הפנים וככה אנחנו נראים היום".

ארגמן סיפר על תוכניות לחיסול בכירים שנבלמו בידי הדרג המדיני: "אני ואלה שהגיעו אחריי המליצו לדרג המדיני שאנחנו נעשה מכת פתע להנהגה של החמאס בעזה", אמר. "הדרך, להבנתנו, בשביל לפגוע דרמטית בארגון החמאס ולא לטבוע בבוץ העזתי, הייתה לצאת למתקפת מנע, מתקפת פתע, שתפגע בראשי החמאס".

ארגמן הוסיף שזה כולל את דף וסינוואר: "כל מי שיכולנו לפגוע בו באותה עת, דף וסינוואר ביניהם. ידענו ויכולנו לעשות את זה". 

"לא קיבלנו תשובות. אמרו, 'תהיו מוכנים, תעשו הכנות', ובזה תם הטקס", טען. "אנחנו דחפנו מאוד, עד כדי הצגת תוכניות אופרטיביות, יותר מזה אני לא מתכוון לומר". 

ארגמן אמר: "בכל השנים שלי כראש השב"כ, ממשלת ישראל בהובלתו של ביבי נתניהו העדיפה להחליש את הרשות הפלסטינית ולחזק את חמאס ברצועת עזה".

בעניין עסקת החטופים אמר: "אני חושב שמדינת ישראל חייבת לעצמה את החזרת כל החטופים הביתה ומהר ככל האפשר. החזרת החטופים צריכה להיות מעל הכול, לפני הכול. גם אם זה אומר עכשיו הפסקת המלחמה. כולל לשחרר אסירים עם דם על הידיים. אין לנו ברירה".

עוד אמר ראש השב"כ לשעבר נדב ארגמן לאילנה דיין ב'עובדה': "נתניהו לא כשיר להיות ראש ממשלת ישראל. אם הוא לא יסיים את תפקידו, אנחנו נהיה באבדון".

נדב ארגמן שב"כ מוחמד דף יחיא סינוואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד