כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"הציבור לא איתם"

המומחה לאיראן מרגיע: "האיראנים מאוד חרדים מהמלחמה הזו"

בני סבטי, חוקר במכון לביטחון לאומי INSS, מבקש להרגיע את הפאניקה בעקבות החשש מתגובה איראנית לחיסול הבכירים • הדגיש: "לישראל יש הגנה מצוינת" • עוד אמר: "80 אחוזים מהציבור כבר לא איתם, ראינו את זה בבחירות האחרונות"

המומחה לאיראן מרגיע: "האיראנים מאוד חרדים מהמלחמה הזו"
שיגור מערכת חץ 3 צילום: משרד הביטחון

על רקע האיומים האיראניים נגד ישראל עולה השאלה מתי ובאיזה אופן יתמששו התרחישים המטרידים, אם בכלל. ישראל הבהירה לארה"ב כי אם איראן תתקוף משטחה - התגובה תהיה בלתי נמנעת. בני סבטי, חוקר איראן במכון למחקרי ביטחון לאומי INSS, התייחס לדברים הבוקר (שישי) בראיון לרדיו 103FM. 

"מתעסקים בצדק בעניין של כמה ואיפה?", תהה פרופ' אלדד, וסבטי השיב: "מתעסקים בצדק, אובססיביות זה פחות טוב. אני כילד עוד באיראן בכלל רדפתי אחרי הטילים, לא היו מקלטים ולא היו ממ"דים. בסוף לאיראנים יש יכולות מאוד מוגבלות, אני לא רוצה להגיד 'בואו נלך לטיולים', אבל להיות קצת מודעים, דרוכים, להקשיב לחדשות - אנחנו לא הולכים ליום הדין, לאיראנים יכולות מוגבלות מאוד".

"הנשק שנמצא אצל חמאס וחיזבאללה זה אותו נשק שיש לאיראנים, אז למה אנחנו רגילים לחיזבאללה ופתאום איראן מפחידה יותר? שום דבר, אין לה יכולות מעבר למה שראינו. זה לא משנה, זה רק בא ממקום אחר. לישראל יש הגנה מצוינת, הטובה בעולם. הגנות רב שכבתיות, אפשר אפילו לסכל את הדברים האלה במקום רחוק, שהם במעופם מעל מקום אחר. צריך קצת לקחת בפרופורציות, לעשות את מה שעושים בשגרה, ביום יום, ולהיות פשוט קצת יותר ערוכים", הבהיר.

מתוך דף הפייסבוק שלובני סבטיצילום: מתוך דף הפייסבוק שלו

עוד טען כי "האיראנים מאוד חרדים מהמלחמה הזו. בגלל שהם מדברים על התגובה, המחירים אצלם קפצו בשלושים אחוזים. הם יותר בפאניקה מאשר אנחנו, צריך לנצל את זה אולי. 80 אחוזים מהציבור כבר לא איתם, ראינו את זה בבחירות האחרונות. הם אולי צריכים להצדיק את עצמם, אבל הם לא יכולים להחזיק אותנו, גם בכלל עצמם, ואני גם מאוד מאמין לדיווח ש־48 השעות הקרובות קריטיות. אגב, הם יכולים לבטל את זה בן רגע. באיראן אי אפשר להחזיק משהו חצי שנה".

"הם רואים את ההתגייסות העולמית לצד ישראל, אחרי כמה שבועות וחודשים שסבלנו מפניות מערביות לישראל, פתאום רואים עוד הפעם את ההתגייסות של המדינות הדמוקרטיות. זה ממש חשוב, הדמוקרטיה שמאחדת בין המדינות. האיראנים מאוד טוטאלים, כי הם חושבים דיקטטורה, אבל אנחנו לא כאלה. הם מופתעים שהם רואים שפתאום ביידן, צרפת, אנגליה, זה יכול גם לשחק לנו לטובה, כי בסוף איראן צריכה למכור לעולם", סיכם.

בני סבטי איראן רדיו 103FM האיום האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד