כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"רשעות ואכזריות"

אישום מטלטל: הרעיבו את הילדים - וגרמו למותו של אחד מהם

לבית המשפט הוגש כתב אישום נגד תושבת באר שבע לאחר שיחד עם אדם נוסף הרעיבו והתעללו בשלושת ילדיה הקטינים של הנאשמת וגרמו למותו של בנה בן השנתיים וחצי: "מלמדים על רשעות ואכזריות"

אישום מטלטל: הרעיבו את הילדים - וגרמו למותו של אחד מהם
ילדים, אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כתב אישום נגד תושבת באר שבע (27) לאחר שיחד עם אדם נוסף הרעיבו והתעללו בשלושת ילדיה הקטינים של הנאשמת וגרמו למותו של בנה בן השנתיים וחצי.

מכתב האישום שהגישה עו"ד שרון שוורץ מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) עולה כי מעת לידתם של א. (5), ב. (3.5)  והמנוח (2.5), התעללה בהם הנאשמת אופן קשה ואכזרי באופן מיוחד. בחודשים האחרונים לאחר שהנאשם עבר לגור עמם החל גם הוא להתעלל בקטינים. בין היתר החל משנת 2020 הזניחה הנאשמת את הטיפול בילדיה ולא דאגה לצרכיהם הבסיסיים. בין היתר, לא לקחה את ילדיה הקטינים לטיפול, ביקורת או בדיקות בטיפת חלב, רופא הילדים או לקבל טיפולי שיניים להם נזקקו.

כמו כן, גם בשעה שהקטינים הגיעו למצב בריאותי המחייב הבאתם לקבלת טיפול לא לקחו הנאשמים את הקטינים לקבלת טיפול רפואי. כך לדוגמה, גם בתקופה הסמוכה לפטירתו, לאחר שמצבו של הפעוט המנוח התדרדר והוא הגיע למצב של רזון קיצוני ביותר לא סיפקו לו הנאשמים מזון ושתייה ומנעו ממנו טיפול ועזרה רפואית.

בנוסף, במהלך התקופה הרלוונטית, הנאשמים נהגו למנוע מהקטינים אוכל ושתיה באופן רציף ושיטתי, התעלמו מבכיים, תחינותיהם ובקשותיהם במכוון. באחת ההזדמנויות, הנאשם אף הורה לנאשמת להקניט את הקטינים ולשתות אל מול עיניהם מיץ, להשמיע קולות של הנאה ולהתעלם מהם במידה ויבקשו דבר מה.

כמו כן, במספר הזדמנויות שונות בעת שהקטינים ניסו להיכנס למטבח שבבית, תפסו אותם הנאשמים, הענישו, הפחידו ואיימו עליהם בעונשים ובנעילתם בשירותים או בחדר. בחלק מהמקרים לאחר שנעלו הנאשמים את הקטינים נהגו לצפות בהם דרך מצלמה אלחוטית תוך שהם מתעלמים מבקשות העזרה של הקטינים. ובמספר רב של הזדמנויות הנאשמים לא החליפו לקטינים טיטולים במשך זמן רב.

בתאריך 6.3.24 בשעות הבוקר הבחינה הנאשמת כי הפעוט המנוח מוטל בחדר בחוסר תזוזה. בעקבות כך, התקשרה הנאשמת לנאשם והודיעה לו כי הפעוט מת. כחצי שעה לאחר מכן הזעיקה הנאשמת את מד"א שפינו את הפעוט המנוח לביה"ח סורוקה שם נקבע מותו כתוצאה מהתייבשות חמורה ביותר והרעבה.

במהלך התקופה שקדמה למותו, סבל הפעוט המנוח ממצב תזונתי ירוד באופן קיצוני, פיגור ניכר בגדילה וסימנים של ההתעללות וההזנחה. שני אחיו הקטינים של המנוח הגיעו אף הם למצב של סכנת חיים וסבלו בין היתר מהרעבה ותת תזונה, עששת קשה ביותר, רקבון של השיניים, רככת בעצמות ועוד.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל ציינה עו"ד שוורץ: "המשיבים גרמו למותו של הפעוט המנוח באדישות והרעיבו אותו למוות. התנהגותם המסוכנת והחמורה של המשיבים שהתעללו בקטינים באופן קשה והזניחו אותם במשך תקופה ארוכה עת מנעו מהם אוכל ושתייה, לא דאגו לצרכיהם הבסיסיים, לא החליפו להם טיטולים באופן תדיר, עישנו סמים כשהקטינים תחת השגחתם, נעלו אותם זמן רב בחדר סגור, הענישו אותם חדשות לבקרים והתעלמו מבכיים ותחינותיהם במכוון, מלמדים על רשעות ואכזריות.."

כתב אישום התעללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד