כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
העסקה מתרחקת

בישראל פסימים: "סיכויים נמוכים ביותר שחמאס ישיב בחיוב"

בישראל טוענים כי ישנו סיכוי נמוך מאוד שחמאס ישיב בחיוב להצעת הפשרה האמריקנית. גורמים בחמאס: "החזרנו תשובה - לא מתקדמים לעסקה" | חמאס דורש הפסקת אש קבועה ונסיגה מלאה של צה"ל מעזה בתמורה לשחרור חטופים

בישראל פסימים: "סיכויים נמוכים ביותר שחמאס ישיב בחיוב"
תמונות החטופים צילום: יונתן זינדל פלאש 90

עסקת החטופים מתרחקת? גורמים בישראל מאשרים הבוקר ל"חדשות 12" כי חמאס צפוי לשלול את הצעת הפשרה האמריקנית שעלתה בקהיר: "סיכויים נמוכים ביותר שחמאס ישיב בחיוב להצעה האמריקנית, האינדיקציות לא טובות בכלל". 

במקביל, גורמים החמאס אמרו לעיתון "אל-אחבאר" של חיזבאללה כי נכון לעכשיו אין בכוונתה להמשיך בדיונים לעסקה: "הנהגת חמאס הודיעה למתווכים כי היא אינה מעוניינת בדיונים נוספים על העסקה, כל עוד אין התקדמות בדרישותיה לסיום המלחמה ולנסיגת הצבא מרצועת עזה".

כזכור חמאס דורש הפסקת אש קבועה ונסיגה מלאה של צה"ל מעזה בתמורה לשחרור החטופים המוחזקים ברצועה. ישראל הביעה פתיחות למשא ומתן על הצעת ארה"ב להפוגה זמנית, אך מעוניינת באופציה להמשיך במערכה הצבאית שלה לאחר מכן.

התוכנית האמריקנית, שהציג ראש ה-CIA וויליאם ברנס בפני גורמים מישראל, חמאס, קטאר ומצרים בקהיר, כוללת הפסקת אש של שישה שבועות בעזה. במהלך הפסקת הלחימה, חמאס ישחרר 40 חטופים בתמורה ל-900 מחבלים פלסטינים מבתי הכלא כולל 100 עם מאסר עולם.

חטופים חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד