כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
זועם על רוה"מ

סנאטור דמוקרטי: "ביידן יודע שנתניהו 'שיחק' איתו"

טים קיין הדמוקרטי אמר כי הנשיא ביידן יודע שנתניהו 'שיחק' איתו בחודשים הראשונים של המלחמה בעזה

סנאטור דמוקרטי: "ביידן יודע שנתניהו 'שיחק' איתו"
בנימין נתניהו וג'ו ביידן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הסנאטור טים קיין, מועמד לסגן הנשיא לשעבר וקול מוביל במדיניות חוץ במפלגה הדמוקרטית, אמר כי הנשיא ג'ו ביידן מבין כעת שראש המשלה נתניהו "שיחק" איתו במהלך החודשים הראשונים של המלחמה בעזה אבל "זה לא הולך לקרות עוד".

בראיון ל"גרדיאן", האשים קיין את ראש הממשלה בכך שהוא הפך את ישראל ל"פחות בטוחה באופן דרמטי" וכן בפגיעה במערכת היחסים ארוכת השנים שלה עם ארה"ב, ואמר כי נשיא ארה"ב הבין את גבולות השפעתו.

הסנאטור הדמוקרטי מוירג'יניה ידוע בעיקר בתור המועמד לתפקיד סגן הנשיאה של הילרי קלינטון בבחירות לנשיאות ב-2016, מרוץ שהם הפסידו לדונלד טראמפ ומייק פנס. בעל ברית של ביידן וחבר בוועדת יחסי החוץ והשירותים החמושים של הסנאט.

קיין חזר על תמיכתו בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני חמאס בעקבות מתקפת הטרור לפני חצי שנה שבה נרצחו 1,200 בני אדם, רובם אזרחים, ונחטפו כ-250 ישראלים ואזרחים זרים. אבל הוא הצטרף לדמוקרטים אחרים עם ביקורת גוברת על תגובה שהביאה למותם של 33,000 פלסטינים, לפי משרד הבריאות של חמאס.

קיין אמר: "אני מאמין שהוא הרגיש שהיחסים האלה והחמלה האמיתית שהייתה לו לישראל במהלך הקריירה (הפליטית) שלו יובילו להקשבה על ידי ההנהגה הישראלית. אני חושב שהוא מתוסכל מאוד מכך שהוא ניסה לתת עצות, לא כמו שאויב היה נותן".

קיין, היה ישיר בביקורתו על ראש הממשלה. "בנימין נתניהו, לדעתי, הפך את ישראל לפחות בטוחה באופן דרמטי במהלך כהונתו הארוכה כראש ממשלה", אמר.

"הוא בסופו של דבר יהיה אחד הפוליטיקאים המצליחים ביותר ומשרתי הציבור ההרסניים ביותר שהיו על הבמה העולמית ברבע המאה האחרונה, הוא הפך את ישראל לפחות בטוחה. אתה יכול להצליח כמועמד וכפוליטיקאי, אבל בסופו של דבר להיות לא מוצלח או אפילו הרסני כעובד ציבור".

בשיחת טלפון בשבוע שעבר, הנשיא ביידן הוציא אזהרה חריפה לנתניהו כי התמיכה האמריקאית במלחמה תלויה ביישום מהיר של צעדים חדשים להגנה על אזרחים ועובדי סיוע. נתניהו אישר לאחר מכן צעדים להגברת זרימת הסיוע ההומניטרי לעזה, לרבות פתיחה מחדש של מעבר ארז שנהרס בפיגוע ב-7 באוקטובר.

קיין ציין: "הם הפעילו בחזרה קו מים בצפון עזה. הם מאפשרים למאפיות להתחיל לפעול, הם הודיעו שהם מוציאים חיילים. וכנראה יש עוד דברים שהם הולכים לעשות, כי אני חושב שהוא סוף סוף שמע בקולו של ביידן", 'כן, אני חבר אבל שיחקת בי ואני יודע ששיחקת בי, אבל זה לא יקרה יותר' הוא כביכול ציטט את ביידן.

"נתניהו פוגע במערכת היחסים בין ארה"ב לישראל, שהייתה די יציבה והיה קל לסמוך עליה".

ראש הממשלה נתניהו ג'ו ביידן חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד