כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
כוננות שיא

קבינט המלחמה התכנס להערכת מצב; גלנט נועד עם הגנרל האמריקאי

שר הביטחון גלנט לאחר פגישה עם הגנרל האמריקאי בבסיס חיל האוויר: "אויבינו מנסים לפצל בין ישראל וארה"ב - אך משיגים את ההפך". בנוסף יתקיים תדרוך חירום למנכ"לי משרד הממשלה היום | כל הפרטים על ההיערכות במוגברת

קבינט המלחמה התכנס להערכת מצב; גלנט נועד עם הגנרל האמריקאי
השר גלנט והגנרל קורילה צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

משרד רה"מ יערוך תדרוך חירום למנכ"לי משרד הממשלה היום. מדובר בפורום שמתכנס בנוגע לטיפול במלחמה על בסיס כמעט קבוע, אבל הכינוס היום הוגדר ככינוס חירום בשל ההתפתחויות הביטחוניות האחרונות והחשש מתגובה איראנית במהלך סוף השבוע, כך דווח בכאן חדשות.

בנוסף קבינט ניהול המלחמה התכנס כדי לדון בהיערכות לתגובה אפשרית מצד איראן. הרמטכ"ל הרצי הלוי וקצינים נוספים משתתפים בדיון.

גם שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, קיימה היום הערכת מצב מיוחדת יחד עם מנכ״ל משרד התחבורה משה בן-זקן, המשנה למנכ״ל נתנאל איזק, יושבי ראש ומנהלי חברות הבנות ויחידות הסמך של משרד התחבורה; מנכ״ל רשות שדות התעופה (בפועל), מנכ״ל רכבת ישראל, מנכ״ל הרשות לתעופה אזרחית, רשות הספנות והנמלים, חברת נמלי ישראל, נתיבי ישראל, מנכ״לית נתיבי איילון, מנכ״ל נתיבי תחבורה עירוניים, חוצה ישראל, מנכ״ל חברת מוריה, ראש הרשות המטאורולוגית, מנכ״ל נמל אשדוד (בפועל) ונציגי אגף הביטחון, האגף לשעת חירום והסייבר של משרד התחבורה. הדיון נערך כחלק מההיערכות בים, באוויר וביבשה לאור המצב הבטחוני.

היום נפגש שר הביטחון יואב גלנט, עם מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה״ב ״CENTCOM”, הגנרל מייקל אריק קורילה, בבסיס חצור של חיל האוויר.

השניים דנו בהערכות למתקפה איראנית נגד מדינת ישראל שעלולה להוביל להסלמה אזורית. בפגישה השתתפו סגן הרמטכ״ל אלוף אמיר ברעם וראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון תת אלוף (מיל׳) דרור שלום. 

שר הביטחון הודה לגנרל קורילה על תרומתו לקשר העמוק והמיוחד בין המדינות והעמידה האיתנה של ארה״ב לצידה של ישראל.

שר הביטחון גלנט אמר בתום הפגישה: ״נפגשתי כעת עם הגנרל קורילה מפקד הכוחות האמריקאים באזור, מפקד סנטקום וידיד אמת של ישראל. דנו בשיתוף הפעולה ההדוק בין ארצות הברית לישראל, בין הצבאות ובין המערכים הביטחוניים, האויבים שלנו חושבים שהם יפצלו בין ישראל לבין ארה"ב, אבל להפך, הם מחברים ביננו ומחזקים את הקשר ביננו. אנו ניצבים כתף לכתף במאבק שלנו".

עוד אמר: ״אני משוכנע שהעולם מבין היטב מי זו איראן, אותו גוף טרוריסטי שמניע פיגועים ברחבי המזרח התיכון, מממן את חמאס, חיזבאללה וכוחות אחרים ועכשיו מאיים על מדינת ישראל, אנחנו ערוכים בהגנה, גם על הקרקע וגם באוויר, בשיתופי פעולה הדוקים עם שכנות וידידות על מנת למנוע פגיעה בישראל, ואנו נדע כיצד להגיב״.

מוקדם יותר דיווחנו כי רשת CBS דיווחה מפי שני גורמים אמריקניים שייתכן שמתקפת התגובה האיראנית תתבצע עוד היום, ותכלול ירי של טילים ויותר מ-100 כטב"מים לעבר מטרות צבאיות בתוך ישראל.

לצד זאת, נכתב כי האמריקנים לא שוללים שאיראן תבצע מתקפה בסדר גדול קטן בהרבה, כדי להימנע מהסלמה דרמטית.

מלחמת חרבות ברזל יואב גלנט איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד