כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
סיכום חדשות השבת

מטח משמעותי בצפון; ביידן במסר חד לאיראן

חייל מילואים נפצע קשה מכטב"ם שהתפוצץ בחניתה | ביידן לאיראן: "אנחנו מחוייבים להגן על ישראל, לא תצליחו" | לאחר חיפושים נרחבים שנערכו במרחב בנימין, גופתו של הנער בנימין אחימאיר בן ה-14 אותה | סיכום חדשות השבת

מטח משמעותי בצפון; ביידן במסר חד לאיראן
מטח לעבר אצבע הגליל צילום: שימוש לפי סעיף 27א

לאחר חיפושים נרחבים שנערכו במרחב בנימין, גופתו של הנער בנימין אחימאיר בן ה-14 מחוות מלאכי השלום אותה הבוקר. דובר צה"ל: "נרצח בפיגוע טרור. מתבצע מרדף אחר החשודים". רה"מ נתניהו: "נגיע אל הרוצחים וסייעניהם".

עשרות ישראלים ופלסטינים נפגעו בעימותים שהתפתחו בשעות האחרונות בכמה מוקדים באזור יהודה ושומרון, לאחר איתור גופתו של הנער בנימין אחימאיר. דובר צה"ל: "במהלך העימותים בוצע יידוי אבנים וירי. כוחות רבים של צה"ל ומג"ב נערכו במרחבים השונים והשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. נכון לשעה זו כלל האירועים הסתיימו".

באיראן מאשרים כי משמרות המהפכה השתלטו בצוהריים על ספינה "הקשורה לישראל". הספינה הועברה לתחומי איראן. דובר צה"ל הגרי: "איראן תישא בהשלכות אם תבחר להסלים את המצב עוד יותר. ישראל בכוננות גבוהה. הגברנו את המוכנות שלנו להגנה ממתקפה איראנית. אנחנו גם מוכנים להגיב".

אזעקות הופעלו בדפנה, שאר ישוב, בית הלל, כפר יובל, קיבוץ דן, מעיין ברוך, הגושרים, שניר ורג'ר בעקבות כ-40 שיגורים מלבנון. מערכת כיפת ברזל הופעלה ורוב המטרות יורטו.

חייל מילואים נפצע קשה מכטב"ם שהתפוצץ בחניתה.

מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה בהם שהו מחבלים במרחב עייתא א-שעב. בנוסף, הותקף מבנה צבאי נוסף של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב א-טייבה שבדרום לבנון. במהלך היום זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לגליל העליון, אין נפגעים. כוחות צה״ל תקפו את מקורות הירי.

ביידן חזר מחופשתו בעקבות המתיחות מול איראן והבהיר: "אנחנו מחוייבים להגן על ישראל, לא תצליחו". כשנשאל כמה קרובה תקיפה השיב: "לא אכנס למידע מסווג אבל הערכה שלי שהיא יותר קרובה ממאוחרת."

בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב העיר שדרות, לוחמי ההגנה ההאווירית יירטו בהצלחה שלושה שיגורים שחצו משטח רצועת עזה. כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי את מרחב השיגור.

הפנטגון מאשר כי ארה"ב מתגברת את כוחותיה באזור, על רקע האיום האיראני: "עלינו להגן גם על הכוחות שלנו". 

דיווח: איראן העבירה השבוע מסרים לממשל ביידן באמצעות כמה מדינות ערביות לפיהם אם ארה"ב תתערב בעימות - כוחותיה באזור יותקפו.

מלחמת חרבות ברזל לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד