כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
במהלך העימותים

צלם עיתונות הותקף על ידי נעיר גבעות: "שברו לי את האצבעות, שרפו את הציוד"

צלם העיתונות שאול גולן הגיע לזירת העימותים בכפר אל-מורייר בין נערי גבעות לפלסטינים לאחר רצח הנער, והותקף: "הם ראו שצילמתי ופירקו אותי במכות. הייתה להם שנאה בעיניים"

צלם עיתונות הותקף על ידי נעיר גבעות: "שברו לי את האצבעות, שרפו את הציוד"
אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

צלם ynet ו"ידיעות אחרונות" שאול גולן הותקף על ידי נערי גבעות בכפר אל-מורייר, זאת לאחר שהגיע לצלם את העימותים בין פלסטינים למתנחלים לאחר רצח הנער בנימין אחימאיר. 

גולן סיפר ל"ווינט": "הסתובבתי בכפר וצילמתי תמונות. ראיתי חבר'ה רעולי פנים, יהודים, יוצאים מתוך שדה זיתים, ומסתובבים בכפר... כאילו הכפר שלהם. הם שרפו בתים ותיעדתי". 

גולן סיפר כי הסתתר באחד הבתים: "אחד הילדים ראה וקרא לכולם. הם פירקו אותי במכות, שברו לי את האצבעות ושרפו לי את כל התיק וציוד הצילום. אחר כך הם חיפשו לי בכיסים מחשש שיש לי איזה כרטיס זיכרון שהם מתועדים בו". 

"חלק היו במדי צה"ל ורובים. 30-20 איש הכו אותי וצעקתי 'הצילו' בתקווה שחיילים ישמעו אותי, אבל החיילים זה הם. ערבים לא היו עושים לי דבר כזה. שכבתי על הרצפה וכל אחד נותן בעיטה, בראש ובבטן. זרקו לי גם את המפתחות של האופנוע לאש ואין לי איך לחזור הביתה. אני מחכה לגרר. הייתה להם שנאה בעיניים". 

מארגון העיתונאים והעיתונאיות נמסר כי הוא "מביע זעזוע עמוק על התקיפה הברוטלית של צלם 'ידיעות אחרונות' שאול גולן בידי מתנחלים אלימים. במהלך התקיפה הקשה שברו את ידו של הצלם ושרפו את כל ציוד הצילום שלו תוך כדי שהם מפליאים בו את מכותיהם. אנחנו דורשים מהמשטרה לאתר באופן מיידי את המעורבים ולהעמידם לדין".

 
בנימין אחימאיר פלסטינים מתנחלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד