ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
פתחו בפעולות נקמה

הקומנדו האיראני השתלט על ספינה בבעלות ישראלית חלקית

כוחות קומנדו איראניים השתלשלו ממסוק על ספינה ששטה תחת דגל פורטוגל ונמצאת בבעלות חלקית של איש העסקים אייל עופר. איראן הודיעה: נעביר אותה לשטחנו. דובר צה"ל: "איראן תישא בהשלכות אם תבחר להסלים את המצב עוד יותר"

הקומנדו האיראני השתלט על ספינה בבעלות ישראלית חלקית
השתלטות האיראנים על הספינה צילום: צילום מסך

יחידת קומנדו מחיל משמרות המהפכה של איראן השתלשלה ממסוק על ספינת מכולות בבעלות ישראלית חלקית ליד מיצר הורמוז וחטפה את כלי השיט.

כוחות איראניים השתלטו היום על כלי השיט במצר הורמוז. כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית אירנא. הספינה הועברה לשטח המים הטריטוריאליים של איראן.

סוכנות הידיעות AP דיווחה כי כוחות קומנדו איראניים השתלשלו ממסוק אל הספינה MSC ARIES - במרחק של כ-90 ק"מ מהעיר פוג'יירה שבאיחוד האמירויות.

אחרי ההשתלטות על הספינה, פרסם דובר צה"ל הצהרה בה נאמר כי "איראן תישא בהשלכות אם תבחר להסלים את המצב עוד יותר. הגברנו את המוכנות להגן על מדינת ישראל מפני תוקפנות איראנית נוספת. מדינת ישראל בכוננות גבוהה, ואנחנו גם מוכנים להגיב".

על הספינה, לפי דיווחים, לא נמצאים ישראלים. היא שטה תחת דגל פורטוגל, ולפי ערוץ "אל-חדת'" הסעודי, שהו עליה אנשי צוות פיליפינים. הספינה נמצאת בבעלות חלקית של חברת Zodiac Maritime - שהיא חלק מקבוצת Zodiac בבעלות איש העסקים הישראלי אייל עופר, כך דווח באתר ווינט.

בתיעוד נראים האיראנים משתלשלים אל מכולות שעל הסיפון. אחד מאנשי הצוות שעל הספינה נשמע אומר: "אל תצאו החוצה", וחברו לצוות קרא לחבריו ללכת אל גשר האונייה. בתיעוד נראה גם אחד מאנשי הקומנדו האיראני כורע, כדי לספק חיפוי.

בסוכנות הידיעות AP דווח כי המסוק נראה ככזה שמשמש את משמרות המהפכה של איראן - ושימש אותם גם בעבר, בפשיטות על ספינות. הספינה עצמה תועדה לאחרונה באזור דובאי, כשהיא נעה לכיוון מצר הורמוז. הספינה כיבתה את אמצעי המעקב שלה, צעד נהוג בקרב ספינות בבעלות ישראלית כשהן נעות באזור.

ההשתלטות מגיעה כשברקע איומי איראן לנקום את חיסולם של שבעה אנשי משמרות המהפכה במבנה הסמוך לשגרירות איראן בדמשק, ובהם חסן מהדווי - מפקד כוח קודס בסוריה ובלבנון - בכיר המחוסלים בתקיפה.

איראן משמרות המהפכה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד