כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
השתתפות בצער

בשידור חי: מנהיג עולם הישיבות חיזק את עולם התורה באמריקה

מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ"ה הירש בשידור מיוחד לרבבות בני הישיבות בארה"ב: "כל ההיתר לבין הזמנים רק אם זה יעזור לזמן הבא, אם חלילה יורדים ברוחניות, כל הבין הזמנים הוא איסור רח"ל". עוד אמר ראש הישיבה: "על בני התורה בארה"ב להשתתף בצערם של בני הישיבות בארה"ק ולהרבות זכויות"

בשידור חי: מנהיג עולם הישיבות חיזק את עולם התורה באמריקה
כינוס בחורי הישיבות בארה"ב צילום: באדיבות המצלם

לאור המצב הקשה בארץ ישראל והגזירות שניחתו על עולם התורה התאספו אלפי בני הישיבות דגולת אמריקה במספר מוקדים ברחבי ארה"ב כדי לשפוך שיח לפני אדון הכל ולשמוע את דבר ה' בחובתם לעת הזאת. כך בעיירה לייקווד התקבצו אלפי בני ישיבות מלמעלה מ-40 ישיבות ובראשם הגאונים ראשי הישיבה, במונסי מעל ל20 ישיבות, גם במונטריאל ובקליבלנד התקיימו עצרות והדברים הועברו אליהן בשידור מיוחד, המשא המרכזי הועבר בשידור ממעונו של מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ"ה הירש לארה"ב. 

במכתב מיוחד שקדם למעמדי החיזוק, קראו ראשי ישיבות לייקווד ומיר בארה"ב "הנה שמענו אודות סכנת המלחמה אשר בה נמצאים אחינו בני ישראל בארצנו הק' ועכשיו נתווסף זעזוע על זעזוע איך שרשעי ישראל הכריזו יוזמתם לעקור את התורה ולומדיה אשר רק בזכותם אנו מוגנים ומוצלים מאויבינו האיומים".

כאמור, אלפי בני הישיבות בכל רחבי ארה"ב התכנסו למספר מוקדים בהם נשאו תפילה והרימו קול זעקה לפני ה’ אולי יחוס עם עני ואביון, בנוסף, שמעו דעת תורה על חובת השעה מפי גדולי ראשי הישיבות בארה"ב כאשר המשא המרכזי מועבר מארה"ק ממעונו של מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ"ה הירש  - "אנחנו עומדים בימי בין הזמנים, בכל עולם התורה, ועתה יש זמן קשה בארץ ישראל ובני הישיבות באר"י לא ינהגו בבין הזמנים הזה כמנהגם בכל בין הזמנים".

"גם לכם בני אמריקה יש עניין של השתתפות בצער עם בני התורה בארה"ק" הוסיף להם ראש הישיבה. "בפרשת שמיני שקראנו בשבת 'ויאמר משה זה הדבר אשר צוה ה' תעשו וירא אליכם כבוד ה'', החפץ חיים מסביר לפי הספרא, שלפני שעושים דבר צריכים לחשוב איך הוא יכול לעשות מזה מצוה, ואם חס ושלום אינו מצוה לא יעשהו".

"החזון איש כתב באחד ממכתביו, ’רבותי לימדוני שאי אפשר לעשות שום מעשה שום פעולה עד שמבררים מה שכתוב בשולחן ערוך ביחס אליה’, ממילא מגיע בין הזמנים, רוצים לעשות דברים, לחשוב לפני זה אם זה הרצון של רבונו של עולם, מטרת בין הזמנים הוא לחזור אל הזמן רענן שיוכל ללמוד יותר טוב, ואם מתנהגים בצורה הפוכה, יורדים ברוחניות, הרי כל בין הזמנים הוא איסור".

"מו"ר מרן הגר"א קוטלר זצוק"ל היה אומר כל ההיתר של בין הזמנים מצד ביטול תורה הוא כי על ידי זה יוכל להיות קיום התורה, אבל ככל שלא יהיה קיום התורה כל בין הזמנים הוא איסור של ביטול תורה".

"בפרט במצב הקשה עכשיו, וכל הכח של ארץ ישראל תלוי בתורה מגנא ומצלא, אם חושבים לפני שעושים משהו אם זה רצון השי"ת יהיה מזה ’מגנא ומצלא’ וישועה לכל עולם התורה בחוץ לארץ וארץ ישראל".

"ה' יעזור שכלל עולם התורה יוכל לעשות קידוש שם שמים וכבוד שמים, ולקיים את הענין של 'בכל דרכך דעהו', ועל ידי זה יהיה את הברכה "והוא יישר ארחותיך".

הרב משה הלל הירש בין הזמנים לייקווד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד