כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
כוננות שיא

וושינגטון מבקשת מישראל: תשקלו "בזהירות" תגובה לאיראן

גורמים אמריקאים חוששים כי תקיפה איראנית נגד ישראל עלולה לעורר תגובה ישראלית בתוך איראן שעלולה לעורר סכסוך אזורי במזרח התיכון

וושינגטון מבקשת מישראל: תשקלו "בזהירות" תגובה לאיראן
איראן ישראל צילום: שאטרסטוק

ארה"ב הזדרזה בסוף השבוע להציב ספינות מלחמה כדי להגן על ישראל ועל הכוחות האמריקאיים באזור, כדי להדוף מתקפה ישירה של איראן על ישראל כנקמה על חיסול בכירי משמרות המהפכה בסוריה בשבוע שעברץ.

המהלכים של ארה"ב שהם חלק מהמאמץ למנוע סכסוך נרחב יותר במזרח התיכון, הגיעו לאחר אזהרה של מקור שמכיר את הנושא לגבי העיתוי והמיקום של המתקפה האיראנית הפוטנציאלית. מקור שתודרך על ידי ההנהגה האיראנית, עם זאת, אמר כי ישנן תוכניות לתקוף, אך לא התקבלה החלטה סופית.

הגנרל האמריקאי אריק קורילה, מפקד פיקוד מרכז ארה"ב, שוחח ביום שישי על תקיפה איראנית אפשרית עם שר הביטחון יואב גלנט בישראל. "אנו ערוכים להגן על עצמנו בשטח ובאוויר, בשיתוף פעולה הדוק עם שותפינו, ונדע כיצד להגיב", אמר גלנט.

המהלכים האמריקניים כללו מיקום מחדש של שתי משחתות, שאחת מהן כבר הייתה באזור ואחרת שהופנתה לשם, אמרו גורמים אמריקאים ל'וול סטריט ג'ורנל' והוסיפו כי לפחות אחת מהספינות נושאת מערכת הגנה מפני טילים.

הנשיא ביידן, נשאל ביום שישי מתי עלולה להתרחש תקיפה איראנית על ישראל, אמר: "הציפיות שלי היא מוקדם ממאוחר". כשנשאל אם יש לו מסר לאיראן, אמר ביידן: "אל תעשו DONT".

"אנחנו מסורים להגנת ישראל. אנחנו נתמוך בישראל ונעזור להגן על ישראל ואיראן לא תצליח", אמר ביידן.

גורמים אמריקאים חוששים כי תקיפה איראנית נגד ישראל עלולה לעורר תגובה ישראלית בתוך איראן שעלולה לעורר סכסוך אזורי ולמשוך את ארה"ב, שכוחותיה ובעלות בריתה נמצאים במזרח התיכון ועלולות להיות מטרה על ידי טהראן אם שטחה יותקף על ידי ישראל.

וושינגטון מבקשת מישראל לשקול בזהירות את תגובתה לכל מתקפה איראנית ולזכור את הפוטנציאל שהיא עלולה לעורר הסלמה נוספת, כך לפי גורם אמריקאי בכיר ששוחח עם ה'וול סטריט ג'ורנל'.

ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, אמר ביום שישי כי האיומים של איראן לפגוע בישראל נותרו "אמיתיים" ו"ברי קיימא".

איראן ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל המתקפה האיראנית על ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד