כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
שעות דרוכות

לאחר שיגור הכטב"מים: הערכת מצב של ראשי מערכת הביטחון

בישראל נערכו בשעות האחרונות לתגובה האיראנית לחיסול בכיר משמרות המהפכה בדמשק | הבית הלבן: איראן החלה בתקיפה נגד ישראל. התקיפה צפויה להימשך מספר שעות | פיקוד העורף הודיע על סגירת כל מסגרות החינוך בארץ

לאחר שיגור הכטב"מים: הערכת מצב של ראשי מערכת הביטחון
מלחמת חרבות ברזל צילום: shutterstock / דובר צה"ל

שעות דרוכות במיוחד בישראל לקראת תגובה איראנית צפוייה לחיסול בכיר משמרות המהפכה בדמשק. ראש הממשלה נתניהו עושה את דרכו לקריה, זאת כאשר קבינט המלחמה נכון לעכשיו אמור להתכנס לאחר חצות. 

שר הביטחון יואב גלנט מקיים כעת הערכת מצב מבצעית עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ובכירי מערכת הביטחון. במקביל, שר הבריאות אוריאל בוסו יקיים הערב הערכת מצב עם ראשי מערכת הבריאות.

גורם אמריקאי רשמי אמר לאלג'זירה: "סבירות גבוהה שאיראן תפתח במתקפה על ישראל בשעות המוקדמות של מחר, יום ראשון". הבכיר האמריקני ציין כי איראן עשויה לתקוף משטחה מטרות בהשתתפות שלוחיה בעיראק ובסוריה. 

פיקוד העורף הודיע כי במסגרת השינויים עליהם הוחלט יאסר קיום פעילויות חינוכיות בכל רחבי הארץ. באיזורים ירוקים - תהיה הגבלת התהקלות עד 1,000 אנשים.  

בשל הנחיות פקע"ר, משרד החינוך הודיע כי החל ממחר כל הפעילויות החינוכיות מבוטלות. לא יתקיימו לימודים בבית הספר של החגים, במסגרות החינוך המיוחד, מעונות, פעוטונים וטיולים של תנועות הנוער בכל רחבי הארץ.

בעקבות ההודעה, בשורת עיריות הודיעו על השהיית פעילות מערכת החינוך, זאת במקביל לביטולם של אירועי תרבות רבים ברחבי הארץ. כך לדוגמא, באילת הודיעו כי לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות ומסגרות החינוך כולל גני ילדים, מעונות יום, בתי ספר, חינוך מיוחד, צהרונים, משפחתונים, קייטנות, חוגים והשכלה גבוהה. 

באיגוד ערי כנרת הודיעו כי יסגרו כל חניוני וחופי איגוד ערים כינרת: "השוהים בחופים בשעה זו מתבקשים להתפנות עד לשעות הבוקר, למען ביטחונם".

דובר צה"ל אמר הערב ברקע ההערכות לתגובה האיראנית: "צה"ל במוכנות מלאה. מערכי ההגנה וההתקפה של חיל האוויר נמצאים בדריכות ועשרות מטוסים נמצאים בשמיים. אנחנו מקיימים הערכת מצב עם השותפות האסטרטגיות שלנו, בראשן ארה"ב, ומקיימים איתן תיאום הדוק. יש לנו מערך הגנה אווירי מצוין, אך עם זאת ההגנה אינה הרמטית". 

שר הביטחון יואב גלנט אמר הערב: "אנחנו עוקבים מקרוב אחר מתקפה מתוכננת של איראן ושלוחיה כנגד מדינת ישראל. בימים האחרונים תגברנו את המערך ההגנתי שלנו ואת המערך ההתקפי שלנו, אנחנו נחושים לנקוט בכל דרך על מנת להגן על אזרחי מדינת ישראל״. 

במקביל, הבית הלבן הודיע כי הנשיא ביידן קיצר את שהותו בביתו בדאלוור לצורך התייעצויות ביטחוניות בוושינגטון לאור ההסלמה. הפנטגון הודיע אף כי שר ההגנה אוסטין שוחח עם גלנט והדגיש את מחויבותה של ארה"ב לביטחונה של ישראל.

כזכור, לפני כשבועיים נהרג בתקיפה בסוריה נהרג מפקד משמרות המהפכה ברוסיה ובלבנון, מוחמד רזא זאהדי. זאהדי הוא הגורם האיראני הבכיר ביותר שחוסל מאז 7 באוקטובר. הוא שימש בעברו בתפקידים בכירים רבים במשמרות המהפכה ופיקד גם על הכוחות האוויריים וגם על הכוחות היבשתיים של הארגון.

בעקבות החיסול המשמעותי של ישראל, באיראן איימו כי יגיבו באופן חריף ביותר. איראן הודיע כי תנקוט "תגובה נחרצת" למתקפה הישראלית אך בהתאם לחוקים הבינלאומיים.

איראן מוחמד רזא זאהדי פיקוד העורף משמרות המהפה קבינט המלחמה המתקפה האיראנית על ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד