כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
צה"ל בכוננות עליונה

איראן פתחה במתקפה: מעל מאה כטב"מים וטילי שיוט בדרך לישראל

איראן פתחה באופן רשמי במתקפה כנגד ישראל עם שיגורם של כמאה כטב"מים וטילי שיוט לעבר שטח ישראל | מערכת הביטחון בכוננות עליונה. צה"ל: "ננסה למנוע מהכטב"מים להיכנס לשטח ישראל. אם לא נצליח, יופעלו התרעות"

איראן פתחה במתקפה: מעל מאה כטב"מים וטילי שיוט בדרך לישראל
מבצע מגן חץ צילום: מנחם גולדווג

בישראל אישרו הערב כי איראן שיגרה לפחות עשרות כטב"מים לעבר שטח המדינה. הערכה כי במסגרת המתקפה שוגרו גם טילי שיוט. מדובר בפעם הראשונה שאיראן פועלת באופן ישיר נגד ישראל. יצוין כי לכלי הטיס ייקח בין שש לתשע שעות להגיע לשטח ישראל, ובמערכת הביטחון ינסו ליירט את הכלים ששוגרו עוד לפני כניסתם לשטח האווירי של ישראל.

דובר צה"ל מסר כי הצבא נמצא בכוננות גבוהה ומגבש תמונת מצב בכל עת. מערך ההגנה האווירית נמצא בכוננות גבוהה במקביל למטוסי חיל האוויר וספינות חיל הים שנמצאים במשימת הגנה על שמי המדינה.  צה"ל במעקב אחר כלל המטרות. "אנו מבקשים מהציבור להישמע ולהיצמד להנחיות פיקוד העורף ולהודעות דובר צה"ל הרשמיות בנושא", מסר דובר צה"ל

בצהרה רשמית לתקשורת, זמן קצר לאחר השיגורים, אמר דובר צה"ל: "ננסה למנוע מהכטב"מים להיכנס לשטח ישראל. אם לא נצליח, יופעלו התרעות".לדבריו, "צה"ל וחיל האוויר מוציאים לפועל את התוכנית הסדורה שאליה נערכנו. כחלק מההיערכות שירותי ה-GPS לא יהיו זמינים, השיבוש יהיה יזום בהתאם לתוכנית. במידה ונדע על איומים נוספים - נעדכן מיד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "בשנים האחרונות, וביתר שאת בשבועות האחרונים, ישראל נערכת לאפשרות של תקיפה ישירה מאיראן.  מערכות ההגנה שלנו פרוסות, אנחנו ערוכים לכל תרחיש, הן בהגנה והן בהתקפה. מדינת ישראל חזקה, צה"ל חזק, הציבור חזק. אנחנו מעריכים את ההתייצבות של ארה"ב לצידה של ישראל, וכן את התמיכה של בריטניה, צרפת ומדינות רבות אחרות. 

"קבעתי עיקרון ברור - מי שפוגע בנו, אנחנו פוגעים בו. אנחנו נגן על עצמנו מכל איום ונעשה זאת בקור רוח ובנחישות", הוסיף נתניהו. ".אני יודע שגם אתם אזרחי ישראל שומרים על קור רוח. אני קורא לכם לשמוע להנחיות פיקוד העורף. יחד נעמוד, ובעזרת ה' - יחד נתגבר על כל אויבנו".

איראן ישראל כטב"ם כטב"מים צה"ל טילי שיוט המתקפה האיראנית על ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד