כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מטוסים באוויר

דיווח ב'ניו יורק טיימס': ישראל פינתה כמה בסיסים צבאיים

דיווח בניו יורק טיימס כי ישראל פינתה בסיסים צבאיים. מטוסים נמצאים באוויר. מערכות ההגנה מוכנות על מנת ליירט כטב"מים ששוגרו ממערב איראן ועיראק

דיווח ב'ניו יורק טיימס': ישראל פינתה כמה בסיסים צבאיים
כיפת ברזל צילום: דובר צה''ל

ישראל פינתה בסיסים צבאיים מסוימים ושיגרה מטוסים והכינה הגנה אווירית מסיבית ליירט מל"טים ששוגרו ממערב איראן וממערב עיראק, כך לפי שלושה בכירי ההגנה הישראליים ששוחחו עם ה'ניו יורק טיימס'.

דוברת המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן אישרה כי איראן פתחה במתקפה לעבר ישראל והתחייב לסייע לישראל להגן על עצמה: "איראן החלה במתקפה נגד ישראל. הנשיא ביידן מתעדכן באופן על המצב על ידי צוות הביטחון הלאומי שלו וייפגש איתו בבית הלבן. הצוות שלו נמצא בתקשורת מתמדת עם גורמים ישראליים כמו גם עם שותפים ובעלי ברית אחרים".

"המתקפה הזו צפויה להתגלגל על ​​פני מספר שעות", אמרה הדוברת, אדריאן ווטסון. "הנשיא ביידן היה ברור: תמיכתנו בביטחונה של ישראל היא ברזל. ארה"ב תעמוד לצד ישראל ותתמוך בהגנה מפני האיומים הללו מאיראן".

גורמים אמריקאים בהווה ובעבר אמרו לעיתון כי סביר להניח שאיראן תנסה לסנכרן את מתקפת המל"טים עם טילים הנעים מהר יותר, שישוגרו מאוחר יותר. המל"טים הנעים באיטיות, אמר הבכיר לשעבר, יכולים לשמש כהסחת דעת של ההגנה הישראלית.

ה'ניו יורק טיימס' דיווח כי אזרחי איראן עוקבים בדאגה אחר החדשות כי ארצם פתחה במתקפה על ישראל, מחשש למתקפת תגמול שעלולה להוביל למלחמה. המטבע של איראן צנח, איראנים רבים חוששים שהשפעת התקיפות על הכלכלה והאינפלציה תהיה מיידית.

איראן מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית המתקפה האיראנית על ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד