כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
במהלך שיחת טלפון

ביידן לנתניהו: ארה"ב לא תשתתף בתקיפה נגד איראן

הנשיא ביידן הבהיר הלילה לנתניהו כי ארה"ב לא תשתתף בשום מבצע התקפי נגד איראן. מטוסי קרב אמריקאים היו חלק מהתגובה למתקפה של איראן בשבת והפילו מל"טים ששוגרו לעבר ישראל

ביידן לנתניהו: ארה"ב לא תשתתף בתקיפה נגד איראן
אילוסטרציה צילום: תעמולת חמאס

כוחות ארה"ב יירטו יותר מ-70 מל"טים ולפחות שלושה טילים בליסטיים במהלך המתקפה של איראן על ישראל הלילה, כך על פי שני גורמים אמריקאים שמכירים את המצב ושוחחו עם ה-CNN.

הטילים הבליסטיים יורטו על ידי ספינות מלחמה במזרח הים התיכון, אמר אחד הגורמים הרשמיים. איראן שיגרה יותר מ-100 טילים בליסטיים בסך הכל לעבר ישראל, לפי גורם בכיר בממשל לראשונה אי פעם, איראן תקפה את ישראל עם מאות טילים בליסטיים, כטב"מים וטילי שיוט שרובם יורטו. 

גם מטוסי קרב אמריקאים היו חלק מהתגובה למתקפה של איראן בשבת והפילו מל"טים ששוגרו לעבר ישראל, אמר גורם אמריקאי אחר ל-CNN.

ארה"ב לא תשתתף בשום מבצע התקפי נגד איראן, כך הבהיר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לראש הממשלה נתניהו, כך על בכיר בממשל ל-CNN.

הדברים נאמרו במהלך שיחת טלפון בין שני המנהיגים לאחר מתקפות התגמול של איראן נגד ישראל על חיסול בכירים איראנים.

"ישראל צריכה לראות הלילה את הפעולות כניצחון מכיוון שההערכה הנוכחית של ארה"ב היא שהתקיפות של איראן לא צלחו ברובן והדגימו את היכולת הצבאית המעולה של ישראל" אמר הנשיא ג'ו ביידן לנתניהו בשיחת הטלפון שלהם.

ההערכה של ארה"ב הלילה הייתה שכמעט כל המל"טים והטילים - כולל יותר מ-100 טילים בליסטיים - ששוגרו על ידי איראן יורטו בשמיים. שום טיל שיוט לא השפיע ושום דבר בעל ערך לא נפגע. המתקפה של איראן על ישראל נמשכה כחמש שעות, כך על פי גורמים אמריקאים.

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, אמר הלילה כי המדינה עומדת לצד ישראל בעקבות המתקפה של איראן, שלדבריו ממחישה "התעלמות של המשטר האיראני מהשלום והיציבות באזור".

"קנדה מגנה באופן חד משמעי את ההתקפות המוטסות של איראן נגד ישראל", אמר טרודו בהצהרה. "אנו עומדים לצד ישראל. לאחר תמיכה במתקפה האכזרית של חמאס ב-7 באוקטובר, הפעולות האחרונות של המשטר האיראני יערערו עוד יותר את היציבות באזור ויהפכו את השלום המתמשך לקשה יותר, אנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה ועל אנשיה מפני ההתקפות הללו", הוסיף טרודו.

טרודו גם אמר שהוא "מקבל עדכונים שוטפים" מגורמי ביטחון לאומי והגנה, ונשאר "בקשר עם בעלות ברית" כשקנדה ממשיכה לעקוב אחר המצב "מקרוב".

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין ביקש מעמיתו הישראלי, השר יואב גלנט, להודיע ​​לארה"ב לפני כל תגובה אפשרית למתקפה האיראנית, כך לפי גורם אמריקאי ששוחח עם ה-CNN.

השניים שוחחו שעות לאחר שאיראן שיגרה את המטח האדיר של מל"טים וטילים לעבר ישראל. גלנט תדרך את אוסטין על פעולות ההגנה של ישראל עד כה והדגיש כי ישראל מוכנה לכל התקפות נוספות.

משרד החוץ הסעודי הביע דאגה מ"ההסלמות הצבאיות האחרונות" באזור ו"ההשלכות הקשות הפוטנציאליות שלהן" בעקבות התקפות מל"טים וטילים איראניים לעבר ישראל, כך לפי הודעה שפרסם משרד החוץ הסעודי ברשת X.

"המשרד מאשר את עמדת הממלכה המדגישה את הצורך של מועצת הביטחון לקחת אחריות על שמירת השלום והביטחון הבינלאומיים, במיוחד באזור רגיש זה לשלום וביטחון גלובליים", נמסר מהמשרד הסעודי.

המשרד הדגיש את החשיבות של "מניעת כל החרפה נוספת" של המשבר, והזהיר מפני "השלכות קשות" אם המצב יחמיר.

ארצות הברית הנשיא ביידן איראן המתקפה האיראנית על ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד