כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בזמן שיגור הטילים

תפילה וזעקה הלילה בקהילה היהודית בארגנטינה

לאור המצב הקשה בישראל, מאות מבני הקהילה בארגנטינה השתתפו בתפילת רבים בחצות ליל בבתי הכנסת. רבה של קהילת אמיה, הרב אליהו המרה, עבר לפני העמוד בישיבת 'חפץ חיים' | צפו

תפילה וזעקה הלילה בקהילה היהודית בארגנטינה
התפילה בארגנטינה צילום: @mashaladigital

המתקפה של איראן נגד ישראל הלילה הביאה מאות מאנשי הקהילה התורנית בארגנטינה לתפילת רבים. בקהילה קראו להיות מאוחדים יותר ויותר הקהילה פרסמה: "אויבינו לא יוכלו להביס אותנו כי כוחנו טמון באמונה באלוהים שמנחה אותנו".

לאור המצב הקשה בישראל, מאות מבני הקהילה בארגנטינה התאספו בהתראה קצרה והשתתפו בתפילה הלילה בראשות רבה של קהילת אמיה, הרב אליהו המרה שליט"א, שעבר לפני העמוד בישיבת חפץ חיים.

בהודעת מטעם קהילת AMIA ארגון הגג של הקהילה היהודית בארגנטינה, נאמר: "אנו מגנים בחריפות את המתקפה של איראן על ישראל. מול מתקפת המל"טים והטילים ששיגרה הרפובליקה של איראן נגד שטח ישראל, AMIA מביעה את הגינוי החריף שלה וקוראת לכל המדינות הדמוקרטיות בעולם לתמוך בישראל בזכותה הלגיטימית להגן על אוכלוסייתה".

עוד נאמר: "איראן היא איום ממשי וקונקרטי, לא רק על ישראל, אלא על העולם כולו. למרבה הצער, ארגנטינה אינה זקוקה להסברים כדי להבין את רמת הסכנה שהיא מייצגת, לאחר שהייתה קורבן, בשתי הזדמנויות, לפיגועים שתוכננו, אורגנו, ממונו ובוצעו על ידי המשטר האיראני. בהזדמנויות רבות, הרשויות באיראן הצהירו בפומבי על כוונתן לחסל את ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. זהו ציווי מוסרי להגביר את המאמצים הבינלאומיים לעצור את התוקפנות הזו".

עוד נמסר: "זכויות אדם, חופש וכבוד מותקפים היום, יותר מתמיד עמידה לצד ישראל פירושה הגנה על העתיד ועל ערך החיים העליון. שה' ישמור על עם ישראל עכשיו ותמיד".

ארגנטינה מלחמת חרבות ברזל איראן אליהו המרה המתקפה האיראנית על ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד