כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
סייעה לישראל

באיראן זעמו על ירדן ואיימו כי היא עלולה להיות "יעד הבא"

באיראן איימו על ירדן שתהיה "יעד הבא" בגין הסיוע של הממלכה לישראל ביירוט הטילים. במבצע ליירט את הטילים האיראניים היו מעורבים גם מטוסי קרב ומטוסי תדלוק של חיל האוויר המלכותי הבריטי

באיראן זעמו על ירדן ואיימו כי היא עלולה להיות "יעד הבא"
מל"ט בריטי צילום: חיל האוויר הבריטי

סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה שני מקורות ביטחוניים אזוריים שאמרו כי מטוסים ירדניים הפילו עשרות מל"טים איראנים שטסו על פני צפון ומרכז ירדן לכיוון ישראל אתמול בלילה בתקיפה האיראנית נגד ישראל.

בדיווח נאמר כי המל"טים הופלו מעל הגדה המזרחית של נהר הירדן, והיו בכיוון ירושלים, בעוד שאחרים יורטו קרוב לגבול עיראק-סוריה.

לא היה אישור מממשלת ירדן על תפקידה הצבאי. סוכנות הידיעות האיראנית פארס ציטטה מקור שאמר כי המשטר בטהראן עוקב מקרוב אחר פעולותיה של ירדן שעלולות להפוך את המדינה הערבית ל"יעד הבא" אם תפעל להגנתה של ישראל.

ה'גארדיאן' דיווח כי במבצע ליירט את הטילים האיראניים היו מעורבים גם מטוסי קרב ומטוסי תדלוק של חיל האוויר המלכותי הבריטי, שהמריאו מבסיסים בקפריסין. תפקידם, לפי משרד ההגנה, היה למלא את מקומו של חיל האוויר האמריקני בגיחות נגד המדינה האסלאמית המתבצעות בדרך כלל מעל עיראק וצפון מזרח סוריה, אך גם ליירט מל"טים איראנים אם יגיעו לאזור בריטניה.

"בתגובה לאיומים האיראניים המוגברים והסיכון הגובר להסלמה במזרח התיכון, ממשלת בריטניה עבדה עם שותפים ברחבי האזור כדי למנוע הסלמה והתקפות נוספות", נכתב בהודעת משרד ההגנה הבריטי.

 

 

ירדן איראן בריטניה ארצות הברית המתקפה האיראנית על ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד