כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ערב חג הפסח

בואו למכור את החמץ אצל הרב – בקליק

כמיטב המסורת: מכירת החמץ המהודרת של אתר 'בחדרי חרדים' באדיבות בית הוראה הכללי ירושלים בראשות הפוסק הגאון רבי בן ציון הכהן קוק – בקליק אחד

בואו למכור את החמץ אצל הרב – בקליק
מכירת חמץ אצל הגאון רבי בן ציון קוק צילום: באדיבות המצלם

עשרות אלפי יהודים מהארץ ומהתפוצות, ובהם רבים מגולשי 'בחדרי חרדים', נרשמו בשנה שעברה למכירת החמץ המהודרת של בית הוראה הכללי ירושלים על פי פסיקותיו והנחיותיו של ראש בית ההוראה הפוסק הגאון רבי בן ציון הכהן קוק.

כשירות לציבור, מפרסם 'בחדרי חרדים' גם השנה כמיטב המסורת טופס מכירת חמץ עדכני:

בוא למכור את החמץ בקליק - לחצו על הקישור

בפסק הלכה מנומק, כותב הרב קוק כי מכירה זו היא מלכתחילה. "אין צורך בקניין סודר כמבואר ברמב"ם (מכירה ה, יא-יב) שהרשאה אינה צריכה קנין כיון שידוע שגומר ומוכר בלב שלם. וכן שמעתי ממורי ורבי מרן הרב אלישיב זצ"ל. ומשלוח טופס במחשב, הרי הוא כחתימה לכל דבר ועניין.

"ואמנם", מדגיש הגרב"צ קוק, "יש לוודא שמדובר במכירה רצינית באמצעות רבנים מוסמכים ונכרי היודע את מהות המכירה". עוד הוסיף הרב בתשובתו כי "על החמץ הנמכר להיות מונח במקום/ ארון סגור, שלא יהיה נגיש בקלות".

הגאון רבי יעקב סקוצילס, מו"צ בית הוראה הכללי ובעל 'אהל יעקב', פרסם תשובה הלכתית מרתקת בעקבות מקרה שאירע בשנה שעברה בשעת המכירה: "בדבר השאלה שאירע בבית מורינו הגאב"ד רבי בן ציון הכהן קוק שליט"א בעת מכירת החמץ, שבירכו את הגוי אחר הקניין בברכת ברכה והצלחה ומזל טוב, ות"ח א' העיר שמא יש בזה איסור דאורייתא של לא תחנם".

לאחר משא ומתן בדברי הפוסקים, מסיק הגר"י: "פשוט שאין בזה חשש איסור דאורייתא בכלל באופן שהגוי הנ"ל מוכרים עמו החמץ ומברך אותו רק בדרך הנימוס וניתן להקל בנידון זה שיש בו תועלת כהכרעת מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל".

מכירת החמץ לנכרי בפועל תתקיים בבית הרב בירושלים ביום חמישי י"ג בניסן בשעות אחר-הצהריים ומכירה נוספת בערב חג הפסח בשעות הבוקר על מנת לאפשר גם למאחרים.

לתועלת הגולשים הרינו לפרסם את כתובת האתר למכירה

בוא למכור את החמץ בקליק - לחצו על הקישור

מכירת חמץ מכירת חמץ באינטרנט הרב בן ציון קוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד