כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

איך לחסוך כסף בחשבון החשמל שלכם

חשבונות החשמל יכולים להיות נטל משמעותי על התקציב הביתי, במיוחד בעידן שבו אנו משתמשים במכשירים חשמליים רבים כל כך. למרבה המזל, ישנם צעדים רבים שתוכלו לנקוט כדי להפחית את צריכת החשמל שלכם ובכך לחסוך כסף משמעותי. אז איך עושים את זה? כל הטיפים

איך לחסוך כסף בחשבון החשמל שלכם
חיסכון בחשמל צילום: PEXELS

בחרו במכשירים חסכוניים

בעת רכישת מכשירי חשמל חדשים, שימו לב לדירוג האנרגטי שלהם. מכשירים בעלי דירוג A יהיו חסכוניים יותר מאשר אלה בעלי דירוג G. בנוסף, שימו לב גם לצריכת האנרגיה השנתית של המכשיר, המופיעה בקוט"ש. ככל שהצריכה נמוכה יותר, כך תחסכו יותר.

איך תדעו מה הדירוג האנרגטי של מכשיר החשמל? הדרך הנפוצה ביותר היא לבדוק את תווית הדירוג האנרגטי המודבקת על גבי המכשיר. ניתן למצוא את הדירוג האנרגטי של מכשיר חשמל באתר האינטרנט של היצרן שממנו רכשתם את המכשיר.

השתמשו במכשירי חשמל בצורה יעילה

אנחנו מתכוונים כמובן למכשירים גדולים הזוללים חשמל, כמו למשל מזגן, מכונת כביסה ומייבש. הפעילו את המזגן רק כשאתם בבית, וקבעו טמפרטורה סבירה (25-23 מעלות צלזיוס). השתמשו במצב "חיסכון באנרגיה" במכונת הכביסה ובמדיח הכלים. נתקו מכשירים חשמליים מהשקע כשהם אינם בשימוש, גם כשהם במצב "כבוי".

עקבו אחר צריכת החשמל

מעקב אחר צריכת החשמל בבית מהווה כלי רב עוצמה המאפשר לכם לזהות דפוסי צריכה, לאתר מוקדי בזבוז ולנקוט בצעדים להתייעלות באנרגיה וחיסכון בעלויות.

מעקב אחר נתוני צריכה יאפשר לכם לזהות אילו מכשירי חשמל צורכים את מירב האנרגיה בביתכם. מודעות זו תעודד אתכם לבחון את אופן השימוש במכשירים אלו ולשקול דרכים לצמצום צריכתם. ניתוח נתוני צריכה לאורך זמן יסייע לכם לזהות מוקדי בזבוז פוטנציאליים, כמו מכשירים חשמליים ישנים, תאורה לא יעילה או הרגלים לא יעילים.

התקינו תריסים חשמליים

תריסים חשמליים מציעים יתרונות רבים, ביניהם נוחות, פרטיות ואף תרומה לחיסכון בחשמל. בקיץ, סגירת התריסים תמנע חדירת קרני שמש ישירות ותפחית את העומס על מערכת המיזוג. בחורף, התריסים יסייעו בשמירה על חום בבית וימנעו בריחת חום דרך החלונות.

כיום יש תריסים חשמליים חכמים /ניתן לתכנת אותם כך שיפתחו ויסגרו באופן אוטומטי בהתאם לתנאי מזג האוויר. כמו כן, פתיחת התריסים בשעות הבוקר תאפשר כניסת אור טבעי ותפחית את הצורך בתאורה מלאכותית. סגירת התריסים בשעות השיא של החום או הקור תמנע חדירת קרני שמש או רוחות קרות ותסייע בשמירה על טמפרטורה נעימה בבית.

התקינו טיימר לדוד

דוד חשמלי הוא אחד המכשירים הצורכים את מירב האנרגיה בבית. התקנת טיימר לדוד תאפשר לכם לשלוט באופן מדויק בזמן פעולתו, ובכך לחסוך משמעותית בעלויות החשמל. התקנת טיימר תאפשר לכם לתכנת את הדוד כך שיתחמם רק בשעות שבהן אתם זקוקים למים חמים, כמו שעות הבוקר, הערב או לפני זמני מקלחות. כתוצאה מכך, צריכת החשמל של הדוד תצטמצם משמעותית, תוך חיסכון משמעותי בעלויות.

השתמשו בנורות חסכוניות

נורות חסכוניות, הידועות גם כנורות LED, הן פתרון תאורה יעיל וחסכוני בהשוואה לנורות ליבון מסורתיות. הן צורכות פחות אנרגיה, מחזיקות מעמד זמן רב יותר ומפיקות אור איכותי.

נורות LED צורכות 75%-90% פחות אנרגיה בהשוואה לנורות ליבון. משמעות הדבר היא ששימוש בנורות חסכוניות יפחית משמעותית את צריכת החשמל בביתכם, ובכך יוביל לחיסכון ניכר בעלויות.

החלפה לספק פרטי של חשמל

מעבר לספק חשמל פרטי יכול להוות דרך לחסוך בחשמל. ספקי חשמל פרטיים מציעים תוכניות ייחודיות, כמו תוכניות ירוקות ותוכניות המבוססות על צריכה בזמן אמת. השוו בין תעריפי ספקי חשמל פרטיים שונים לפני קבלת החלטה. בחרו תוכנית המתאימה לצרכים ולדפוסי הצריכה שלכם וודאו שאתם מבינים את כל תנאי החוזה לפני חתימה.

העלו את הטמפרטורה של המזגן

בניגוד לאינטואיציה, העלאת טמפרטורת המזגן יכולה להוביל לחיסכון משמעותי בצריכת החשמל ובחשבונות החשמל. מערכת קירור עובדת קשה יותר כאשר הטמפרטורה הרצויה נמוכה משמעותית מטמפרטורת החדר. כתוצאה מכך, צריכת החשמל עולה והמערכת נוטה לפעול באופן רצוף, תוך שחיקה מוגברת ופגיעה באורך חיי המזגן. העלאת טמפרטורת המזגן, אפילו במעט, תקל על עבודת המערכת ותפחית את צריכת החשמל.

לסיכום, אין ספק שחשבון החשמל מהווה נתח גדול מאוד מנתח ההוצאות החודשיות שלנו. יחד עם זאת, אם תקפידו ליישם את הטיפים שהצגנו במאמר זה, אין לנו ספק שתוכלו לחסוך לא מעט כסף בחשבון החשמל.

חיסכון בחשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד