כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בעקבות המצב

הערכות חירום בהלכה ורפואה באיחוד הצלה מחוז צפון וחיזוק תורני שבת

בעקבות המצב התכנסו מתנדבי איחוד הצלה מחוז צפון לחיזוק והערכה של כונני הסניפים על ידי אגף הלכה של ארגון איחוד הצלה בהוקרה והערכה רבה על פעילותם • הערכות מיוחדת לכל תרחיש שלא יבוא ברחמי שמים בסימן רפואה והלכה

הערכות חירום בהלכה ורפואה באיחוד הצלה מחוז צפון וחיזוק תורני שבת
הערכות חירום בהלכה ורפואה צילום: איחוד הצלה

בעקבות המתיחות והחמרת המצב בצפון בעת מלחמה זו התקיים ערב הלכה ורפואה של מחוז צפון בארגון איחוד הצלה בעיר צפת, בהשתתפות מנהל אגף הלכה הרה"ג רבי יעקב רוזנברג שליט"א, רב סניף גליל הרה"ג רבי יוסף גרשון סופר שליט"א ורכז ההלכה הארצי בארגון הרה"ג רבי נפתלי הלפרין שליט"א. בערב עיון דנו בשאלות הלכתיות בנושא פיקוח נפש בשבת ובפרט בשאלות הלכתיות שעלו על ידי המתנדבים במחוז דרום כגון, מה הדין לגבי טלטול המת בשבת והאם יש לחלק בין מצב רגיל לעת מלחמה כשיש הרבה הרוגים פזורים ברחוב ל"ע. שילוב של לחימה במחבלים תוך כדי סיכון להצלת נפגעים ושאלות חמורת נוספות בענייני פיקוח נפש. המתנדבים דנו בשאלות עם רבני אגף הלכה כשכולם נושאים תפילה שנדע רק עתות שמחה והדברים ישארו בגדר הלכה ולא למעשה.

בנוסף, נערך ערב הוקרה מושקע ומיוחד על ידי אגף הלכה באיחוד הצלה עבור תורני שבת מצטיינים במחוז צפון.

אל האירוע שנערך בחאן האבן דרך התנ"ך אל הטבע הוזמנו כונני איחוד הצלה אשר נוטלים על עצמם תורנות שבת באופן קבוע ובעיקר בתקופה זו מכל מחוז צפון. תורני השבת פועלים תוך מסירות עצומה ומוזנקים לכל אירוע חירום רפואי המתרחש בקרבתם כאשר הם עוזבים את שולחן השבת, את התפילה בבית הכנסת, מוותרים על ישיבה בחיק משפחתם ואצים להגיש עזרה ראשונה ולהציל חיים כהלכה, אי לכך התכנסו רבני הארגון, הנהלת אגף הלכה באיחוד הצלה ואישי ציבור, לערב ייחודי ומרגש כדי להכיר ולהוקיר את פעילות הקודש של תורני השבת.

כיבדו את האירוע בנוכחותם רב הארגון הרה"ג רבי אברהם ישעיהו קרליץ שליט"א, רבני הסניפים הרה"ג רבי גרשון סופר והרה"ג רבי נתן לב שליט"א. רב מחוזות צפון וחוף במשטרה סנ"צ הרב אנשיל פרידמן, מנהל אגף הלכה באיחוד הצלה הרה"ג רבי יעקב רוזנברג שליט"א, ראש עיריית כרמיאל מר משה קונינסקי וסגנו הרב פנחס סורוקה, קצין הסיור של משטרת כרמיאל מפקח מיכאל פורר ומש"ק העיר כרמיאל רס"ב פאיז בן מנצור שאף נשא דברים בשבח המתנדבים וארגון איחוד הצלה אשר באופן קבוע מגיעים ראשונים לכל זירה.

פתח בדברים רכז ההלכה הארצי באיחוד הצלה הרה"ג רבי נפתלי הלפרין שליט"א כמי שמנהל את כלל הפעילות של תורני השבת ברחבי הארץ על הערכה הרבה שהוא רוחש לכל אחד מתורני השבת וכן לבני משפחתם אשר הם שותפים מלאים להצלת חיים.

ראש עיריית כרמיאל עמד בדבריו על הייחודיות של ארגון המתנדבים הלאומי איחוד הצלה אשר מחבר יחדיו את כל המגזרים לפעילות הקודש של הצלת החיים בסיום דבריו אף העניק תעודת הוקרה מיוחדת לרכז ההלכה בסניף כרמיאל משגב הרב ישראל ליכטנשטיין.

רב מחוזות צפון וחוף במשטרת ישראל הרב אנשיל פרידמן ריתק את הנוכחים כשהוא מדגיש בדבריו כי מי שלא התנדב בפועל לעולם לא יוכל להעריך נכונה את מסירותם של כונני איחוד הצלה לסיום נשא דברים רב סניף גליל באיחוד הצלה הרה"ג רבי גרשון סופר שליט"א שעורר על החשיבות להזדרז להציל חיים בשבת ועל הערכה שהוא רוכש למתנדבי איחוד הצלה כמי שמלווה את פעילותם מקרוב.

בסיום הערב התכנסו הנוכחים לקומזיץ מרגש עם הזמר הרב יצחק ריס ולאחר מכן התפזרו תורני השבת עם תחושת סיפוק ומלאי מרץ להמשך פעילות הקודש של הצלת חיים כהלכה.

איחוד הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד