כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"לפרוץ את המצור"

ישראל תסתבך שוב? הארגון שהיה אחראי על ה'מרמרה' מוציא משט לעזה

כמעט 14 שנים חלפו מאז אירועי ה"מאווי מרמרה", הספינה הטורקית שהשתתפה במשט לעזה ונעצרה על ידי לוחמי שייטת 13 – במה שהסתיים בעימות שבו נפצעו עשרה לוחמי צה"ל, ונהרגו תשעה מהפעילים הטורקים שהיו על הספינה – מחר צפוי לצאת משט נוסף לרצועה

ישראל תסתבך שוב? הארגון שהיה אחראי על ה'מרמרה' מוציא משט לעזה
כלי שיט ממתינים להגעת המרמרה צילום: צילום ארכיון: Aaed Tayeh/Flash90

מחר (שני), עשוי לצאת לכיוון רצועת עזה משט נרחב מטורקיה עם מאות משתתפים ו־5,500 טון של סיוע הומניטרי, שמטרתו "שבירת המצור על רצועת עזה".

הפלגת המשט לכיוון ישראל מגיעה אחרי כמעט 14 שנים אחרי אירועי ה"מאווי מרמרה", הספינה הטורקית שהשתתפה במשט לעזה ונעצרה על ידי לוחמי שייטת 13 – במה שהסתיים בעימות שבו נפצעו עשרה לוחמי צה"ל, ונהרגו תשעה מהפעילים הטורקים שהיו על הספינה.

דובר צה"למתוך התיעוד של צה"ל בפשיטה על המרמרהצילום: דובר צה"ל

את המשט יוביל איחוד של 12 ארגונים ממדינות שונות כמו טורקיה, קנדה, ארה"ב ודרום אפריקה, בשם "קואליציית משט החירות" (FFC). אותם ארגונים רואים בפרויקטים כמו המזח הצף ברצועת עזה בתור "הסחות דעת". הארגון הבולט ואף המשמעותי שעומד מאחורי המשט הוא IHH, אותו גוף שעמד מאחורי משט המאווי מרמרה ב־2010. IHH מוגדר בישראל כארגון טרור. יתרה מכך, במסגרת FFC יש פעיל בולט, זאהיר ביראווי, לו מיוחסים קשרים קרובים עם חמאס.

לקראת המשט כינס בולנט ילדרים אחד מבכירי ארגון הסיוע וזכויות האדם הטורקי ה-IHH, מסיבת עיתונאים לוחמנית שם הצהיר כי המשט ינסה לשבור את המצור מעל רצועת עזה: "אף אחד לא ישב בשקט וישתוק על מה שישראל עושה בעזה: רצח עם", אמר ילדרים. "חייבים להציל את עזה ואת תושביה מהאכזריות של המלחמה הנוראה".

ילדרים פירט כי המשט יכלול ספינה לובית שתצא מנמל מוסראטה; ספינה לבנונית שתצא מצידון; ועוד ספינה טורקית "מאחד מנמלי טורקיה". התוכנית היא שהספינות יפליגו לנמל אל-עריש המצרי וימשיכו ממנו לרפיח.

האם המראות מלפני 14 שנה יחזרו על עצמם? אין ספק שבישראל יעשו הכל כדי לא ליפול שוב במלכודת ותנסה לשבש את הגעת הספינות לחופי עזה בדרכים מקוריות.

מרמרה הפלגה משט טורקיה מצור עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד