כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
שבורים ורצוצים

טרגדיה בצפון: משפחה לקראת פירוק לאחר שהאב החולה נפטר

תלמיד חכם מופלג נפטר ביישוב סמוך למירון, והמשפחה שהותיר אחריו מאיימת להתפרק • האלמנה שבורה ורצוצה מטופלת בילדה בת 20 עם תסמונת דאון • שני בחורים בבית, האחד כבר בגיל השידוכים, והצעיר יותר נולד שבועות בודדים לפני שהאב נפל למשכב • הגאון רבי יוסף לייזרוביץ' בקריאה דחופה לעזרת המשפחה: "אין להם אף אחד מלבד כלל ישראל"

טרגדיה בצפון: משפחה לקראת פירוק לאחר שהאב החולה נפטר
הרב לייזרוביץ' צילום: קופת העיר

זה חוזר על עצמו שוב ושוב, התקופה שאחרי פטירתו של אדם צעיר בדמי ימיו, מאיימת לפרק ולמוטט את המשפחה שהותיר אחריו. 

לעזרה לאלמנה ושלושה יתומים הקליקו כאן>>>

זהו גם מצבה של המשפחה המתגוררת ביישוב סמוך למירון. במשך קרוב ל-15 שנה עסקה הגברת אך ורק בטיפול וסיעוד לבעלה שהלך וגווע לנגד עיניה. היא טיפלה בו במסירות, השתדלה מאוד להתאמץ ולהשקיע בילדיהם, אבל לא היה לה זמן לעבוד ולהתפרס.

ימים אחדים לפני פורים נפטר האב המיוסר, ועכשיו פותחת האלמנה את עיניה ולא מצליחה להבין כיצד תוכל להתמודד עם הררי החובות ועם ההוצאות השוטפות של ניהול הבית, כשאין לה פרנסה מסודרת, וכשהיא זקוקה להתחיל ולשקם את עצמה אחרי 15 שנה של 'פסק זמן' מאולץ ומתיש כל כך. 

בבית נותרו שלושה ילדים. הבן הגדול בן 21, אחרי הילדה בעלת הצרכים המיוחדים, ולבסוף בחור צעיר בן 14 שנולד חודש בלבד לפני שאביו חלה, ושמעולם לא זכה לגדול בצלו של אב בריא ו'שגרתי'.
מאז פטירתו נותרה האלמנה שבורה ואבודה, קצבת הנכות הופסקה וכך גם הכספים הביטוחיים. היא עדיין זכאים לקצבת שארים ולקצבת נכות עבור הילדה בת ה-20 הסובלת מתסמונת דאון, אבל אין באלו כדי לשלם את כל ההוצאות הכבדות הכרוכות בטיפול בילדה, ועלויות פרנסת וכלכלת המשפחה. 

מי שנזעק לעזור ולסייע, הוא הגאון רבי יוסף ליזרבוביץ שליט"א מורה צדק ב'אור הגנוז' שהכיר מקרוב את המנוח. הרב פונה לציבור ומבקש לעזור ולסייע. 

"זה קרוב ל-15 שנים שהמנוח סבל ייסורים קשים", אומר הרב שליט"א. "הוא היה מרותק למיטתו ולכסא הגלגלים שלו, לא יכול היה ללכת לא יכול היה לשכב, המשפחה תמכה בו והקהילה תמכה אבל הוא ניצל כל רגע שעוד היתה לו אפשרות". 

בדבריו מציין הרב כי המנוח היה עוסק בלימוד הקבלה ובלימוד תורת הנגלה רבות בשנים, וגם בשנותיו האחרונות כשכבר לא יכול היה להעמיק בלימודים כבדים, בגלל מחלתו, היה מקפיד שלא לבטל את זמנו ומתאמץ לעסוק בעניינים קליעם יותר כפי יכולתו. 

לדברי הרב שליט"א: "חובה להתחיל לבסס איזושהי מסגרת תומכת לאלמנה וליתומים. כל עוד שהוא היה חולה פה בעולם הזה", מסביר הרב את הנחיצות, "היתה זו ספינה עם רב חובל שהנהיג את המשפחה. הם יכלו קצת להתקיים ולהתבסס על כל מיני קרנות וביטוחים, אבל ברגע שהוא עזב את העולם, נותרו האלמנה ושלושת היתומים כספינה מטורפת בלב ים. 

"יש להם בחור שכבר נמצא בתקופת השידוכים, ואין אפילו את ההתחלה. אין את הקיום החודשי של המשפחה, דברים מינימליים! יש עוד בחור צעיר שלא מזמן עשה בר מצוה וצריך את העזרה
"ומי שיזכה לקחת חלק ולעזור להקים מסגרת שתתמוך בהם, הקב"ה יעודד אותו ויתמוך בו בגשמיות וברוחניות, בריאות הנפש והגוף, נחת מהילדים וכל מה שצריכים! ונזכה לחזק את המשפחה הזאת שכעת מרגישה אבודה, שתוכל להמשיך את החיים ולגדל את הילדים לתורה ולחופה ולמעשים טובים בעז"ה". 

לעזרה לאלמנה ושלושה יתומים הקליקו כאן>>>
 

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד