כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מתקפת הטילים

לא מפתיע: רוסיה מתייצבת לצד טהראן

בניגוד למרבית מדינות העולם שגינו את התקיפה האיראנית על ישראל - משרד החוץ הרוסי הטיל את האשמה על המדיניות המערבית במזרח התיכון. באופן לא מפתיע גם בלארוס בעלת ברית של איראן לא גינתה את המתקפה האיראנית על ישראל

לא מפתיע: רוסיה מתייצבת לצד טהראן
מל"ט של איראן יכול לשאת ציוד מעקב וגם אמצעי לחימה מדויקים צילום: Iran international

בניגוד למרבית מדינות העולם שגינו את התקיפה האיראנית על ישראל - רוסיה מתייצבת לצד טהראן. משרד החוץ הרוסי פרסם היום (ראשון) הודעה, ובה נכתב כי המתקפה האיראנית נבעה, בין היתר, בשל עמדות של מדינות המערב במועצת הביטחון של האו"ם - "לא הצליחה להגיב כראוי לתקיפה הישראלית" בדמשק, כך דיווח אלכס נירבורג בכאן חדשות.

עוד נכתב בהודעה: "אנו מביעים דאגה עמוקה בעקבות הסלמה נוספת באזור. הזהרנו לא פעם כי אי הגעה להסדר בסכסוכים במזרח התיכון, ובהם הסכסוך הישראלי פלסטיני תוך פעולות מתסיסות, יביאו לעליית המתח. אנו קוראים לכל הצדדים לאיפוק. אנו מקווים שמדינות האזור יבחרו בדרכים דיפלומטיות לפתרון בעיות. חשוב ששחקנים בינלאומיים יתרמו לכך".

יו"ר הפרלמנט האירופי, רוברטה מטסולה הגיבה בהודעה נגד איראן: "מתקפות הכטב"מים והטילים חסרות התקדים של איראן לעבר ישראל זו הסלמה גדולה - וסכנה להצתה נוספת של כאוס ברחבי המזרח התיכון. האיחוד האירופי מגנה את המתקפה באופן הנחרץ ביותר - ויפעל לשיכוך המצב".

באופן לא מפתיע גם בלארוס בעלת ברית של איראן לא גינתה את המתקפה האיראנית על ישראל. דובר משרד החוץ הבלארוסי, אנטולי גלאז, אמר לסוכנות הידיעות הלאומית "בלטה": "אנו מוטרדים עמוקות מההסלמה במזרח התיכון. אנו תומכים באופן עקבי בפיתרון פוליטי לסכסוך - ופונים לקהילה הבין-לאומית להאיץ במאמציהם לייצוב המצב".

איראן רוסיה בלארוס המתקפה האיראנית על ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד