כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ישראל תחת אש

דיווח: חברי הקבינט דחפו לתקוף באיראן - הנשיא ביידן בלם

בממשל התמוגגו מתוצאות היירוט של המתקפה האיראנית ומאחוזי ההצלחה הגבוהים | בכירים ישראלים לחצו במהלך שיחות הטלפון עם האמריקאים בשעת לילה מאוחרת, להגיב בחזרה, אך ביידן בלם לעת עתה את התגובה הישראלית

דיווח: חברי הקבינט דחפו לתקוף באיראן - הנשיא ביידן בלם
טיל איראני צילום: צילום מסך

הנשיא ביידן וצוותו, פועלים להימנע מהסלמה נוספת שתוביל למלחמה רחבה יותר במזרח התיכון, ו"מייעצים" לישראל לא להסלים את הלחימה מול איראן. ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי ארה"ב אמרה בשיחות עם ישראל כי "ההגנה המוצלחת שלה מפני תקיפות אוויריות איראניות מהווה ניצחון אסטרטגי גדול".

בכירים אמריקאים אמרו לעיתון כי יירוט של כמעט כל 330 המל"טים והטילים שנורו נגד ישראל הוכיח כי ישראל ניצחה בעימות שלה עם איראן, והוכיח לאויבים את יכולתה להגן על עצמה יחד עם בעלות בריתה, "כלומר לא צריך בהכרח לירות בחזרה".

על פי הדיווח, בכירים ישראלים לחצו במהלך שיחות טלפון עם האמריקאים בשעת לילה מאוחרת, להגיב על התקיפה האיראנית. הגורמים האמריקאים הדגישו כי ההחלטה היא בסופו של דבר בידי ישראל.

בחדרי חרדיםסיכום המתקפה האיראניתצילום: בחדרי חרדים

גורמים אמריקנים וישראלים עבדו בימים האחרונים בתיאום פעולות למקרה שאיראן אכן תפעל וביידן קירב מטוסים ומשחתות מפני טילים בליסטיים. בכירי הממשל התמוגגו מהתוצאות, כאשר כוחות ארה"ב וישראל הפילו כמעט את כל מה ששוגר לעבר ישראל על ידי איראן, כולל יותר מ-100 טילים בליסטיים, הישג שאחד הבכירים אמר כי "ייתכן שאין שני לו בהיסטוריה הצבאית". ירדן יירטה מל"טים שחצו את המרחב האווירי שלה, ומסרה כי היא שומרת על הביטחון שלה.

ה'ניו יורק טיימס' דיווח כי קבינט המלחמה ייפגש היום כדי לדון כיצד להגיב למתקפה האיראנית, כך לפי שני גורמים ישראלים. לדבריהם, כמה מחברי הקבינט לחצו לתקוף חזרה, אך לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם הנשיא ביידן, ומכיוון שהתקיפות האיראניות גרמו לנזק קל יחסית, התגובה בוטלה. הגורמים לא פירטו על תוכן השיחה בין המנהיגים.

העיתון דיווח כי ישראל השתמשה בשני כלי נשק הגנה עיקריים, כיפת ברזל וחץ 3, כדי להפיל את רוב המל"טים, הטילים הבליסטיים וטילי השיוט שנורו לעבר שטחה על ידי איראן, בעוד שאחרים הופלו על ידי ארצות הברית ואחרים, כמו ירדן.

ארצות הברית איראן הנשיא ביידן המתקפה האיראנית על ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד