כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
תסכול אמריקאי

בארה"ב חוששים שישראל תגיב בפזיזות מבלי לחשוב על התוצאות

בכירים אמריקאים הביעו באופן פרטי תסכול מהחלטתה של ישראל לתקוף את הקונסוליה האיראנית בסוריה, ואמרו כי בישראל לא חשבו על העיתוי וההשלכות של התקיפה

בארה"ב חוששים שישראל תגיב בפזיזות מבלי לחשוב על התוצאות
נתניהו וביידן בישראל צילום: דוברות הבית הלבן

בקרב בכירים בארה"ב קיים חשש מכך שישראל תגיב בפזיזות להתקפות מצד איראן מבלי לחשוב על התוצאות. כך לפי גורם בכיר בממשל ששוחח עם רשת NBC. 

חששות אלה נובעים בין השאר בגלל הגישה שנתניהו ובכירים ישראלים אחרים נקטו במלחמה של ישראל בחמאס, כמו גם לתקיפה הישראלית בדמשק. 

בכירים אמריקאים הביעו באופן פרטי תסכול מהחלטתה של ישראל לתקוף את הקונסוליה האיראנית בסוריה, ואמרו כי בישראל לא חשבו על העיתוי וההשלכות של התקיפה, לרבות כיצד היא עשויה להשפיע על המשא ומתן על שחרור החטופים שבידי חמאס. 

"אני לא חושב שהייתה להם אסטרטגיה", אמר בכיר בממשל האמריקאי לרשת NBC: "הישראלים לא תמיד מקבלים את ההחלטות האסטרטגיות הטובות ביותר". 

בכירים בפנטגון הביעו גם הם באופן פרטי תסכול מהעיתוי של התקיפה בדמשק, כך לדברי בכיר בהגנה שהוסיף כי לתקיפה הישראלית בסוריה היה "פוטנציאל לגרום להסלמה קטסטרופלית".

עוד דווח, כי בבית הלבן מאמינים שישראל אינה מחפשת מלחמה ישירה עם איראן, במיוחד לאור המלחמה שיש בעזה, אך בכירים אמריקאים לא בטוחים בכך.

עוד דווח, כי הנשיא ביידן אמר לנתניהו כי בעוד המחויבות האמריקנית להגן על ישראל היא ברזל, ארה"ב לא תשתתף בפעולות התקפיות נגד איראן.

איראן ראש הממשלה נתניהו הנשיא ביידן המתקפה האיראנית על ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד