כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ברקע המתקפה

ראש הישיבה: "ברגע שרצו להפריע ללומדי תורה התקבצו המדינות להזיק לעם ישראל"

ראש הישיבה וחבר ה'מועצת' הגאון רבי שרגא שטיינמן התייחס במשא שנשא בסדר הכנה לפסח למתקפה של איראן על ישראל ואמר כי ברגע שרצו להפריע ללומדי תורה נהיה עוד יותר גרוע, פתאום מכמה מדינות יחד מתקבצים לתקוף

ראש הישיבה: "ברגע שרצו להפריע ללומדי תורה התקבצו המדינות להזיק לעם ישראל"
ראש הישיבה הגאון רבי שרגא שטיינמן צילום: שוקי לרר

ראש הישיבה הגאון רבי שרגא שטינמן חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבות אורחות תורה התייחס היום (ראשון) למתקפה של איראן על ישראל בתוך כל הדיונים על הפסקת התקציבים לבני הישיבות ואמר כי התורה היא זו שמחזיקה את העולם. לדבריו, ברגע שרצו להפריע ללומדי תורה התקבצו כל המדינות להזיק לעם ישראל.

במשא שנשא בסדר הכנה לפסח בעיר ביתר עילית שאורגן ע"י סגן ומ"מ ראש העיר דודי זלץ בהשתתפות אלפי ילדים בני תורה, הביא ראש הישיבה רבי שרגא את הגמרא בחולין דף ז' שאומרת, אין אדם נוקף אצבעו למטה אלא אם כן מכריזים עליו מלמעלה, כל פעולה שיש, הכל מוכרז בשמים.

"אנחנו רגילים לשגרה שהכל מתנהל בדרך הטבע, מדי פעם הקב"ה מנער אותנו כדי שנזכור שהקב"ה מנהל את העולם, שום דבר לא בטוח בעצמו, בפרשת עקב כתוב פן תאכל ושבעת ובתים טובים תבנה וישבת ובקרך וצאנך ירביון וכסף וזהב ירבה לך וכל אשר לך ירבה, ורם לבבך ושכחת את השם אלוקיך המוציאך מארץ מצרים, ואמרת בלבבך כחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה, כל המטרה היא וזכרת כי השם אלוקיך הוא הנותן לך כח, הוא הנותן לך כח לעשות חיל, רק הקב"ה מנהל את העולם, לא יעזור שום דבר".

"על כל דבר יש תירוצים למה ככה ולמה ככה, ה"י כל יום נהרגים יהודים ולא עוזר השמירה, ברגע שרצו להפריע ללומדי תורה נהיה עוד יותר גרוע, פתאום מכמה מדינות יחד מתקבצים לתקוף, התורה מחזיקה את העולם, ברגע שיתחזקו מה שיותר לימוד תורה זה מה שיציל אותנו, כמו שאומרים בליל הסדר והיא שעמדה לאבותינו ולנו שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו והקב"ה מצילנו מידם".

את דבריו סיים: "יש תמיד אלו שרוצים לכלותנו ברוחניות ובגשמיות, ואנחנו צריכים להתחזק במה שמוטל עלינו להמשיך בתורה והקבה יצילנו היום ובכל יום מעזי פנים ומעזות פנים מאדם רע משכן רע מפגע רע ומשטן המשחית, ויתקיים בנו מה שדרשו חז״ל בסוטה יא' כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ, רוח הקודש אומרת  אתם אומרים פן ירבה ואני אומר כן ירבה".

הרב שרגא שטיינמן איראן המתקפה האיראנית על ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד