כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בריטניה וצרפת פעלו

ההיקף טרם נקבע: ישראל תגיב למתקפה של איראן

ישראל תגיב למתקפה של איראן, אך ההיקף טרם נקבע, כך אמר גורם רשמי ישראלי לרשת CNN. צרפת סייעה לנטר ולזהות מל"טים איראניים שהיו בדרכם לישראל. מטוסי קרב בריטיים הפילו מספר מל"טים איראניים שכוונו לעבר ישראל

ההיקף טרם נקבע: ישראל תגיב למתקפה של איראן
מטוס קרב בריטי צילום: Pixabay

ישראל תגיב למתקפה של איראן, אך היקף התגובה טרם נקבע. כך אמר גורם ישראלי ל-CNN.

הגורם אמר כי ישראל עדיין לא החליטה אם היא תנסה "לשבור את כל הכלים" או לעשות משהו מדוד יותר. האפשרויות לתגובה צפויות להיות בשיחות במהלך ישיבת הקבינט של ישראל היום.

בתוך כך שדות תעופה בטהראן הפסיקו את הטיסות עד השעה 6:00 בבוקר, שעון מקומי, ביום שני. כך לפי סוכנות הידיעות "תסנים" של איראן.

כל הטיסות אל ומשדה התעופה אימאן חומייני, המשרת טיסות בינלאומיות, ונמל התעופה מהרבאד בטהרן, המשרת טיסות פנים, בוטלו. 

כוחות צרפתים, בשיתוף עם מדינות נוספות, עזרו לנטר ולזהות מל"טים וטילים ששוגרו מאיראן לעבר ישראל במוצאי שבת, כך אמר מקור צבאי צרפתי ל-CNN.

"הכוחות הצרפתיים באזור נמצאים בכוננות גבוהה מאז החלה המתיחות בשבוע שעבר", אמר המקור.

לצרפת יש כוחות המוצבים בלבנון, עיראק, כווית, קטאר ואיחוד האמירויות הערביות, כמו גם נוכחות של חיל הים במפרץ הפרסי, כך לפי משרד הביטחון הצרפתי. המקור סירב להגיב אילו מדינות אחרות השתתפו במשימה ההגנתית במוצאי שבת.

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק אישר כי מטוסי חיל האוויר המלכותי הבריטי הפילו "מספר מל"טים איראניים" ששוגרו הלילה לעבר ישראל.

"חיל האוויר המלכותי הוציא מטוסים נוספים לאזור כחלק מהפעולות הקיימות שלנו נגד דאעש בעיראק ובסוריה. אני יכול לאשר שהמטוסים שלנו אכן הפילו מספר רחפני תקיפה איראניים", אמר סונאק.

סונאק שיבח את הצלחת התגובה ה"בינלאומית המתואמת" למתקפה של איראן, ואמר כי היא הצליחה להציל חיים "לא רק בישראל, אלא במדינות שכנות כמו ירדן".

"ברור שאיראן נחושה לערער את היציבות באזור, בחצר האחורית שלה. זה ברור מאוד ממעשיה" אמר.

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, אמר כי התקיפות "מדגימות שוב את התעלמותו של המשטר האיראני מהשלום והיציבות באזור. אנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה ועל אנשיה מפני התקפות אלו".

סין הביעה "דאגה עמוקה" מ"ההסלמה הנוכחית", כך על פי דובר משרד החוץ הסיני, והוסיף כי מדובר ב"זליגה של הסכסוך בעזה" ויש ליישם הפסקת אש ללא דיחוי. בייג'ין קראה "לגורמים הרלוונטיים לנהוג ברוגע ואיפוק כדי למנוע הסלמות נוספות".

משרד החוץ של הודו מסר כי הוא "מודאג מהסלמה בפעולות האיבה בין איראן לישראל". אנו קוראים לאיפוק, יציאה מאלימות וחזרה לנתיב הדיפלומטיה".

פקיסטן מסרה שההתקפות הן "ההשלכות של התמוטטות הדיפלומטיה, במשך חודשים, פקיסטן הדגישה את נחיצות המאמצים הבינלאומיים למנוע הרחבת פעולות האיבה באזור ולמען הפסקת אש בעזה", נכתב בהודעת הממשלה.

ערב הסעודית, יריבה אזורית גדולה של איראן, הדגישה את החשיבות של "מניעת כל החרפה נוספת" של המשבר, והזהירה מפני "השלכות קשות" אם המצב יחמיר.

משרד החוץ של מצרים כינה את ההתפתחויות האחרונות "הסלמה מסוכנת" וציין כי המצב "כתוצאה מהמלחמה הישראלית ברצועת עזה, והפעולות הצבאיות הפרובוקטיביות המופעלות ברצועה".

קטאר, הממלאת תפקיד חיוני בסכסוכים רבים באזור ויש לה יחסים כלכליים הדוקים עם איראן, הביעה "דאגה עמוקה" וקראה לכל הצדדים "להפסיק את ההסלמה, להרגיע את המתיחות ולנהוג באיפוק מירבי".

איחוד האמירויות הערביותהקרובה גיאוגרפית לאיראן ונרמלה את היחסים עם ישראל ב-2020, קראה להפסיק את ההסלמה האזורית כדי למנוע "השלכות מסוכנות" והזהירה מפני "רמות חדשות של חוסר יציבות".

רוסיה, שמנהלת מלחמה אכזרית על אוקראינה כבר יותר משנתיים, קראה לכל הצדדים "להפעיל איפוק". "אנו מביעים את הדאגה המרבית שלנו מהסלמה מסוכנת נוספת באזור", מסר משרד החוץ הרוסי בהצהרה. 

משרד החוץ של אוקראינה גינה את התקיפה של איראן, וכינה אותה "בלתי מתקבלת על הדעת" ו"חסרת אחריות".

אירלנד, שמנהיגיה מבקרים קולניים של מלחמת ישראל בעזה, קראה הן לאיראן והן לישראל "להפגין איפוק" ו"להימנע מכל הסלמה" בעקבות "מתקפה פזיזה" של איראן.

איראן בריטניה צרפת המתקפה האיראנית על ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד