כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הלילה הדרמטי

צבי יחזקאלי: "אי אפשר לומר שאיראן נכשלה"

לדבריו, "אי אפשר לשתוק. אם לא תגיב עכשיו, תגיב במתקפה הבאה" | יעקב עמידרור: "אם הייתי איראני היום הייתי מבין שהיכולת לחדור למדינת ישראל עם הכלים שיש לאיראן היא לא גדולה, היא אפילו מינימלית"

צבי יחזקאלי: "אי אפשר לומר שאיראן נכשלה"
מטוס קרב ישראלי צילום: דובר צה"ל

הפרשן הצבאי צבי יחזקאלי מתייחס לדרמה ההיסטורית וההיסטרית הלילה בישראל. לדבריו: "אי אפשר לומר שאיראן נכשלה. עצם התגובה האיראנית בירי בליסטי, בירי כטב"מים וטילי קרקע-קרקע בפעם הראשונה משטחה ולא תקפנו קודם בפעולת מנע - מבחינתם הם קבעו פה תקדים עצום ושינו את הנוסחה", אמר בראיון לרדיו 'גלי ישראל'.

"אנחנו פה בקרב ארוך מול ישויות שרק רוצות בהשמדתנו וכרגע בקרב מול איראן הם נתנו לנו סוג של עליית מדרגה בפגיעה בהרתעה. אני חושב שבשונה מההבלגה בזמנו של שמיר, פה אי אפשר לשתוק. לא בגלל שזה לא נכון טקטית, אלא בגלל שאתה בתוך עימות מסוים עם איראן שביום מן הימים אתה תצטרך להגיב - אם לא על המתקפה הזו, אתה תצטרך להגיב על המתקפה הבאה שלהם". כך יחזקאלי.

דובר צה"להרמטכ"ל הרצי הלוי בבור חיל האוויר בקריהצילום: דובר צה"ל

המזרחן פרופ' עוזי רבי הגיב ללילה הדרמטי בראיון לתחנה ואמר: "אני לא רואה סיבה לא לתקוף שדות נפט באיראן, זו בהחלט יכולה להיות מטרה סבירה וראויה שאיראן משלמת עליה. אנחנו שוכחים, איראן שלחה יותר מ-300 טילים, איראן שלחה פה בעצם עשרות אלפי קילוגרם של חומרי נפץ באוויר כשהכוונה הייתה בסופו של דבר די הרסנית - זה שזה לא הצליח זה כבר סיפור אחר. חשוב ביותר שישראל תקפיד שאיראן לא תהיה זו שפותחת תיקים וסוגרת תיקים, שהיא לא תהיה זו שהקצב בידה".

תא"ל במיל' אפי איתם, לשעבר חבר הקבינט המדיני בטחוני כשר מטעם המפד"ל, אמר: "אנחנו חייבים להגיב ולייצר אמירה ברורה ביחס להתקפות מהסוג הזה. אני רק שואל את עצמי האם נכון שתהיה תגובה מהירה מהמותן או שנדע לקחת את הקואליציה הזו שפעלה היטב בהגנה גם להתקפה. כולם מבינים שאיראן מנצלת את הזמן כדי להגיע ליכולת גרעינית והיא רחוקה משם חודשים בודדים ולכן כרגע בזירה הזאת הנושא העיקרי הוא למנוע מהאיראנים את השלמת פרויקט הגרעין וצריך להשתדל מאוד לעשות זאת יחד עם הקואליציה שראינו אתמול. כמובן שמנקודת זמן מסוימת יש לעשות זאת גם בעצמנו ויהי מה".

אריאל חרמוני, משרד הביטחוןגלנט והרמטכ"ל בהערכת מצבצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ראש המל"ל לשעבר, האלוף במיל' יעקב עמידרור התייחס גם הוא בראיון ל'גלי ישראל' ואמר: "תחושה טובה מאוד אחרי הלילה הזה במובן הזה שכל המערכות שלנו עבדו יחד עם בני בריתנו במזרח ובמערב בצורה טובה מאוד. זו תהיה גם הזדמנות לתחקר את האירוע ולזהות את החולשות שלנו. אם הייתי איראני היום הייתי מבין שהיכולת לחדור למדינת ישראל עם הכלים שיש לאיראן היא לא גדולה, היא אפילו מינימלית".

צבי יחזקאלי איראן כטב"מים טילים בליסטיים יעקב עמידרור עוזי רבי המתקפה האיראנית על ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד