כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"שיפרנו המתווה"

הממשלה אישרה: הצע"ח שתבטיח את בטיחות המשתתפים בהילולת רשב"י

הממשלה אישרה את הצעת החוק של משרד ירושלים ומסורת ישראל שתסדיר את ניהול הילולת רשב"י בל"ג בעומר תשפ"ד בהר מירון. השר פרוש: "הפקנו לקחים משנה שעבר ושדרגנו ושפרנו את המתווה"

הממשלה אישרה: הצע"ח שתבטיח את בטיחות המשתתפים בהילולת רשב"י
פרוש במירון צילום: David Cohen/FLASH90

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של משרד ירושלים ומסורת ישראל שתסדיר את ניהול הילולת רשב"י בל"ג בעומר תשפ"ד בהר מירון. מטרת החוק היא להבטיח את קיום האירוע בהתאם לחוק, תוך שמירה על ביטחון המשתתפים וללא פגיעה במסורת רבת השנים של השמחה במקום.

בהתאם להמלצות גורמי הבטיחות וועדת החקירה לחקר אסון מירון, כמות העולים להר מירון תנוהל בכדי להבטיח הגעה בטוחה של ההמונים. מספר המשתתפים המרבי ייקבע לאחר הערכה מקסימלית של קיבולת האתר, תוך התחשבות בשטחים החדשים שהוקצו להתכנסויות קהל.

בהתאם להמלצת ועדת החקירה, תתקיים הדלקה אחת בלבד על גג הציון, כמסורת רבת השנים. הדלקות נוספות יתקיימו במתחמי ענק ייעודיים שיוכנו מראש (מתחם 89), שם יתכנסו אלפי אנשים למעמדים מיוחדים בראשות גדולי ישראל ואדמו"רים.

בעקבות לקחים מהאסון הקשה, נקבעו בחוק סמכויות נרחבות לגורמי הבטיחות. אלו יוכלו להזהיר בזמן אמת מפני התפתחות התקהלויות מסוכנות, ואף לקצר את האירועים ולפזר את הקהל בבטחה במקרים קיצוניים.

הצעת החוק מחריגה את עבודות הבנייה וההכנות הזמניות הנדרשות לצורך ההילולא מהמגבלות הרגילות של דיני התכנון והבניה ומטילות עליהם הליכים בטיחותיים אחרים שינוהלו על ידי הפקת ההילולא ויבטיחו את בטיחות הציבור. 

המתווה השנה מבוסס על המתווה שהונהג בשנה שעברה וזכה להצלחה רבה, אז הציבור רחב נשמע להוראות והגיע בהמוניו לחגוג את הילולת רשב"י בשמחה ובבטחה. ככל והמצב הביטחוני יאפשר זאת, ההילולא השנה תתקיים במקצה שיפורים נוספים ביחס לאשתקד.

הצעת החוק תוגש עוד השבוע לאישור מליאת הכנסת, בכדי לזרז את השלמת הליכי החקיקה והסדרת ההליכים לקיום ההילולא. מתוקף האחריות המוטלת על משרד ירושלים ומסורת ישראל, הצעת החוק אינה עוסקת בתרחישים הביטחוניים, שבסמכות ההחלטה של גורמי הביטחון.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, האחראי על הילולת רשב"י במירון מסר: "גיבשנו הצעת חוק שנועדה לאפשר לנו להוציא לפועל הילולא בטוחה כפי שהיה שנה שעברה, במסגרתה כמה שיותר אנשים יוכלו לבוא ולהשתתף, לצד שמירה על ביטחונם של כל הבאים".

"השנה גם הפקנו לקחים משנה שעבר ושדרגנו ושפרנו את המתווה, בין היתר הכנסנו סמנכ"ל חדש למשרד ירושלים ומסורת ישראל, חיים רוזנשטיין, שמהות תפקידו היא התעסקות וחשיבה בכל מהלך השנה בעניין מירון".

פרויקטור ההילולא, יוסי דייטש אמר: "בשלב זה, בהתאם להוראת גורמי הבטחון אנחנו נערכים כרגיל לקיום הילולא בהר מירון בל"ג בעומר, כאשר אנחנו פועלים בשטח כבר חודשים רבים  ואף הפקנו לקחים ושידרגנו את המתווה בהיבטים רבים ונציג אותם בקרוב לציבור".

"מאידך, הציבור צריך להבין שאנחנו נמצאים במצב מלחמה לא פשוט, כאשר טילים עפים בשלב זה גם לאזור ההר מירון ובמידה וזה יימשך לא נוכל לקיים את ההילולא במתכונת הרגילה, אנחנו נמצאים בקשר רציף עם כוחות הבטחון ואנחנו נשמעים להוראתם".

מאיר פרוש הילולת הרשב''י מירון יוסי דייטש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד