כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

לאחר השקת ש"ס "פומבדיתא": המכון הוציא לאור עולם מגזין ייחודי ומרתק

הנגיד ששובר שתיקה, רב שיח עם חברי מכון "הליכות עולם" ומסע אפוף הוד בסמטאות העיר פומבדיתא הם רק חלק מהתוכן העשיר המופיע במגזין הייחודי "פומבדיתא"

לאחר השקת ש"ס "פומבדיתא": המכון הוציא לאור עולם מגזין ייחודי ומרתק
השקת ש"ס פומבדיתא צילום: חיים טויטו

מכון 'הליכות עולם' השיק במהלך השבוע האחרון, בהשקעה מוקפדת, את גיליון הבכורה של מגזין התוכן "פומבדיתא" – גיליון חגיגי, עשיר ומרתק היוצא לאור לרגל יום חגו של עולם התורה עם השקתו של ש"ס 'פומבדיתא' העולמית שנערך במוצאי תענית אסתר בירושלים במעמד אלפי ישראל ובראשם גדולי וצדיקי הדור שליט"א בראשות מרן הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, הפוסק הגאון רבי עמרם פריד ועוד רבים.

הכותרות הגדולות במגזין 'פומבדיתא' הראשון: תחת הכותרת "הנגיד שובר שתיקה", יזם הנדל"ן המצליח שהרים רשת מזון ענפה בפריסה ארצית הרב רונן גנון יוצא במיזם תורני שאפתני-ופורץ דרך. בראיון ראשון, שובר שתיקה בת עשרות שנים, הנגיד הרב רונן גנון מספר את סיפור חייו וסיפור הש"ס החדש בציונם של אביי ורבא. 

מגזין פומבדיתאמגזין פומבדיתאצילום: מגזין פומבדיתא

משולחן העורכים: רב-שיח חברי צוות מכון התלמוד "הליכות עולם" ושמע מהם על העבודה הסיזיפית, לילות כימים, מאחורי הקלעים, למען המפעל הנדיר של ש"ס 'פומבדיתא': על המעצב בעל-השם שלומד את הסוגיא תוך-כדי העיצוב, על בעל המוסך שהספיק לסיים מסכת בין הרכבים ועל היהודים במדינות עוינות שלומדים בגמרא בהיחבא. 

על שולחן מלכים: הוראות נדירות בדרכי הלימוד המתפרסמות לראשונה כפי ששמעו חברי מכון 'הליכות עולם' במעונם של גדולי וצדיקי הדור שליט"א ויבדלחט"א מרנן הגרב"מ אזרחי זצוק"ל והגר"ש בעדני זצוק"ל.

במגזין ניתן למצוא גם, מעשה בשתי חולצות: סיפור מטלטל ומיוחד ולקחו בצידו. וכן תחת הכותרת פומבדיתא – מאז ולתמיד אתם תצאו למסע, אפוף ניחוח הוד-קדומים, בין סימטאות העיר הבבלית הקדומה פומבדיתא. כתבה בניחוח של פעם.

עוד במגזין: רגעי ציוני-הדרך שהובילו למהפכה הדרמטית בעולם התורה עם גלריה עשירה, עשרה מעלות ייחודיות ביצירת-הפאר שכבשה את הלבבות וקווים לדמותם של הרב אברהם ומרת עליזה גנון ע"ה, שאירחו בביתם – ובליבם – המוני בני ישיבות בעיר הפריפריאלית ועוד. יצוין כי את המגזין ערך הרב אברהם ישראל פרידמן. עיצוב גרפי: הרב נחמן גרינבוים.

יצוין כי הש"ס המהודר זכה להמלצותיהם וברכותיהם של גדולי וצדיקי הדור אשר נחשפו מקרוב להשקעה האדירה שהושקעו בין כרכי הש"ס, למען ייהנה עולם התורה מתורה נאה בכלי מפואר. בין גדולי הדור אשר נתנו את המלצותיהם לש"ס המהודר ניתן למנות את זקן האדמו"רים כ"ק מרן האדמו"ר מביאלא שליט"א, הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון הגדול רבי יצחק יוסף שליט"א, ראש הישיבה הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי זללה"ה, הפוסק הגאון הגדול רבי יצחק זילברשטיין שליט"א, ראש הישיבה הגאון הגדול רבי מאיר מאזוז שליט"א וכן הגאון הגדול רבי שמעון בעדני זללה"ה.
 
מהדורת ש"ס פומבדיתא מנגישה ללומד ביאור בהיר, דבר דבור על אופניו, על צורת הדף ממש ללא תוספת כרכים וצורך בדפדוף עמודים ומכניסה לבית אור חדש של הבנת התורה וידיעתה וכפי שהרחיבו בדברים גדולי הדור בדברי ההסכמה והברכה שהאצילו על אברכי המכון והעומד בראשם על מלאכת הקודש. גדו"י אף שיבחו את פטרון הש"ס, הנגיד הצפתי רבי רונן גנון שטרח טרחה גדולה למען דבר זה.

פומבדיתא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד