כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"אירוע מתוכנן"

רצח הנער: "רחפן זיהה את הגופה, מראות קשים מאוד"

"זה מישהו שהגיע בכוונת תחילה לרצוח, הוא הגיע עם סכין ככל הנראה וארב לנער הצעיר, בן 14". אומר מפקד חטיבת מנשה לשעבר שהשתתף בחיפושים

רצח הנער: "רחפן זיהה את הגופה, מראות קשים מאוד"
בנימין אחימאיר / החיפושים בשטח צילום: דוברות המשטרה / איתי רון, פלאש 90

בשבת אותרה גופתו של הנער הקדוש בנימין אחימאיר הי"ד בן ה־14 מחוות מלאכי השלום לאחר שנעדר יותר מ־24 שעות. על פי הודעת דובר צה"ל, אחימאיר נרצח בפיגוע טרור.

אל"מ (מיל') חזי נחמה, מפקד חטיבת מנשה לשעבר שהשתתף בחיפושים אחר אחימאיר ז"ל, התראיין לרדיו 103FM וסיפר על מאמצי האיתור בשטח.

"כששמענו שיש נער שנעדר, חברנו לכוחות הצבא בשטח ושאלנו איך אפשר לסייע", תיאר. "הצבא שיתף פעולה בצורה נפלאה. חילקנו את מאות המתנדבים שיצאו לסריקה של השטח. אתמול בצוהריים רחפן צבאי זיהה נקודה חשודה והבין שזה ככל הנראה הגופה. מצאנו את הגופה בשטח, מראות כמובן קשים מאוד. זה היה סמוך מאוד לחווה, במרחק 100 מטר מהמקום שבו בנימין התעורר ויצא עם העדר למרעה". 

עוד הוסיף, כי: "אירוע כזה הוא אירוע מתוכנן, אין שם הסתובבות של ערבים במהלך היום־יום, זה מישהו שהגיע בכוונת תחילה לרצוח, הוא הגיע עם סכין ככל הנראה וארב לנער הצעיר, בן 14. אני כמובן רואה קו ישיר בין אירועי 7 באוקטובר, כרם שלום, כפר עזה, וחוות מלאכי השלום. הקו ברור, של חברה שלמה שמעוניינת בהשמדה שלנו. האמירה החברתית של הפלסטינים היא של רשע ושל רצון לרצח, ואת הדבר הזה נהיה חייבים לגדוע". 

"ודאי שיש רצון להרגיע את השטח", הדגיש אל"מ (מיל') נחמה בסיום דבריו. "בסוף אנשים בריאים לאורך זמן רואים אירועים שהם לא אמורים להיתקל בהם. אם הם רואים שלא מייצרים הרתעה הם לוקחים את החוק לידיים. כדי שזה לא יקרה, חובה על הממשלה ועל צה"ל להחזיר את ההרתעה". 

גם אליהו ליבמן שבנו אליקים חטוף בעזה, שיצא להשתתף בחיפושים סיפר ברדיו 103FM: "קשה להישאר בבית כשאתה יודע מה זה להיות הורים לילד שלא יודעים מה קורה איתו", אמר. "עם ישראל במיטבו בנסיבות הכואבות, כשאין הרתעה ורוצחינו מחפשים הזדמנות לפגוע בכל יהודי ארץ ישראל. היו הרבה אנשים טובים ויקרים שעסקו בזה, כולם היו יחד כדי לחפש את בנימין. יצא לי להגיע בשבת לפנות בוקר אחרי שהבנתי שצריך פה משהו יסודי. במשך מספר שעות סרקנו רגלית את כל מתווה תנועת העדר. בסביבות 12:00 בצוהריים היינו בהתייעצות קצרה עם אל"מ (מיל') חזי נחמה וסא"ל (מיל') אביב דורות, וקיבלנו עדכון שרחפן של הצבא מזהה משהו חריג. הוא שלח נ.צ לאחד החברים, היינו סמוך לשם. נחמה הסתכל ימינה, ואמר 'זה הוא'". 

"הרוצחים אכזריים בצורה מזעזעת"

בהמשך הוסיף: "לא ידעתי לצערי עוד מה זה ואם ניתן לעשות משהו. אני יודע שיש פה משפחה וצריך לגלות הרבה רגישות לבן הגיבור שלהם, שאין לי ספק שנלחם בגבורה, לרעות צאן ולהרגיש בטוח ללא חשש, אך הרוצחים אכזריים בצורה מזעזעת. הייתי בחיפושים אחרי הבן שלי ב־7 באוקטובר, זו הייתה זירה קשה באכזריות שלה. חשוב שעם ישראל, מקבלי ההחלטות וכל אלה שמרחמים על האויבים שלנו יבינו עם מי יש לנו עסק. ראיתי אבן גדולה אחת צמוד לבנימין עם הרבה דם, אבן נוספת וסכין. זה היה משהו מאוד אכזרי ולא נתפס לבן אנוש". 

"היה לנו ברור שאנו מתעסקים עם רוצחים אכזריים שרוצים את כולנו בים", הבהיר ליבמן בסוף דבריו. "ככל שניסינו לדבר איתם זה רק נתן להם עוד מוטיבציה להתנהל בצורה מסוכנת לביטחון ישראל, לשלום החטופים ולמסר שאפשר לעשות עוד חטיפות ורציחות. אנחנו צריכים להשמיד את כל האויבים שמתארגנים להשמיד אותנו, גם ביו"ש, גם בצפון, גם באיראן. אסור להשאיר אף אויב ערבי בעזה, לא בגיל שנתיים ולא בגיל 80, מי שרוצה שילך למצרים. אנחנו צריכים לדאוג בצורה מבצעית לאפשר למי שרוצה והוא לא מחבל ולא שותף לפשע, ורובם כן, אז לאפשר, ומי שלא - להשמיד, כמובן בזהירות ורגישות מול החטופים שלנו. לעצור את הסיוע ההומניטרי הבלתי נתפס, לא לחשוש מה יגידו בעולם. שכחנו כנראה מה קרה בשמחת תורה". 

גופה בנימין אחימאיר פיגוע טרור מלאכי השלום רועה צאן רצח רדיו 103FM חזי נחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד