כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בעקבות המתקפה

נתקעתם בחו"ל עקב ביטולי הטיסות? האם אתם זכאים לפיצוי כלשהו

"הפעם לא מדובר באשמה של חברות התעופה. הן לא יכלו להיערך לזה" | דובר רש"ת: "היום היו צריכים לעבור בנתב"ג כ-52 אלף נוסעים, שיא מאז ה-7 באוקטובר"

נתקעתם בחו"ל עקב ביטולי הטיסות? האם אתם זכאים לפיצוי כלשהו
אילוסטרציה. צילום: pexels

לאחר סגירת המרחב האווירי של ישראל אתמול בעקבות מתקפת הטילים של איראן בלילה, המרחב האווירי נפתח מחדש היום בבוקר. צביקה רובינס, מדוברות רשות שדות התעופה, הסביר את הסוגייה. 

"הוחלט לסגור את המרחב האווירי של ישראל בשתים עשר הוחצי בלילה בעקבות אותה מתקפה. המרחב נפתח בשבע וחצי בבוקר. מאז המרחב פתוח לחלוטין", אמר.

לאחר מכן, הבהיר: "באופן עקרוני אנחנו בונים מחדש את כל נושא לוח הטיסות. הבנייה מול גורמי תעופה בינלאומיים". בהמשך, הוא הדגיש: "אני מקווה שנוכל לחזור לשגרה בימים הקרובים".

Avshalom Sassoni/Flash90שדה התעופה בן גוריוןצילום: Avshalom Sassoni/Flash90

לדבריו, "היום היו צריכים לעבור בנתב"ג כ-52 אלף נוסעים, שיא מאז ה-7 באוקטובר. נכון לעכשיו אנחנו מדברים על 27 אלף נוסעים בלבד שיטוסו".

 עו"ד הדס רובינסון, מנכ"לית העמותה החדשה לצרכנות, הסבירה את זכויות הצרכן במקרה יוצא דופן שכזה. 

"הפעם לא מדובר באשמה של חברות התעופה. הן לא יכלו להיערך לזה. לנו, הצרכנים, מגיעים הזכויות של הצרכן אך לא פיצוי". היא הדגישה: "כל מה שקשור בפיצויים של נזיקין, לא יהיה מי שיפצה אותנו למעט האיראנים", אמרה.

unsplashאילוסטרציהצילום: unsplash

עם זאת אמרה: "מגיע לנוסעים החזר על הכרטיס, והזכות לבקש טיסה במועד הקרוב האפשרי. במידה וחברת התעופה לא תספק ללקוח טיסה חלופית, ניתן לבקש פיצוי על הפער".

עוד הוסיפה מנכ"לית העמותה החדשה לצרכנות: "מי שנתקע בחו"ל - חברת התעופה מחויבת בחוק לספק לו לינה ומזון".

ביטולי טיסות איראן חברות התעופה נמל התעופה בן גוריון שדה התעופה בן גוריון נתב"ג תביעת פיצויים תשלום פיצויים נוסעים המתקפה האיראנית על ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד