כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בשורה משמחת

הפצוע בפיגוע הדקירה בשווייץ שוחרר לביתו

היהודי שנדקר על ידי מחבל מוסלמי לפני מספר שבועות וניצל בחסדי שמים לאחר שנפצע באורח אנוש, שוחרר בסוף השבוע מבית החולים לביתו

הפצוע בפיגוע הדקירה בשווייץ שוחרר לביתו
זירת הפיגוע צילום: צילום מסך telezueri.ch

לפני מספר שבועות - במוצאי שבת נדקר יהודי חרדי כבן 50 על ידי מחבל - נער מוסלמי כבן 15, שצעק קריאות "מוות ליהודים", ברובע סלנאו בציריך שבשווייץ. המחבל נעצר על ידי כוחות הביטחון בזירת הפיגוע ונלקח לחקירה. הפצוע פונה לבית החולים ואושפז במצב קשה מאוד.

לאחר היוודע הידיעה בקרב הקהילה היהודית בציריך, התכנסו המוני מתפללים בבתי הכנסת לעצרת תפילה לרפואתו השלימה ובמשך שעה ארוכה נאמרו מזמורי תהילים ובמקביל רופאי בית החולים הכניסו את הפצוע הרה"ג ר' מאיר צבי בן שרה לרפו"ש, לניתוח חירום שנמשך שעות ארוכות במהלכן הצליחו בחסדי שמים להציל את חייו. "יש לכם אלוהים גדול", אמרה האחות הראשית שיצאה מחדר הניתוח לעדכן את בני המשפחה במצבו של הפצוע.

במקביל, גם כוחות הביטחון השווייצריים לא לקחו סיכונים והגבירו את האבטחה סביב כל הריכוזים היהודים במדינה, בדגש על בתי הכנסת ומוסדות החינוך בציריך.

בשיחה עם עיתון "יתד נאמן" סיפר גיסו של הנדקר הרה"ג ר"י דויטש, כי אחותו וילדיה הגיעו להוריו לסעודת מלווה מלכה, ברובע סלנאו בציריך. "גיסי הגיע קצת באיחור, ולחץ בפעמון בכניסה לבניין. הוא הספיק להזדהות ואז החל לדקור אותו מחבל צעיר בסכין שלופה, תוך כדי שצעק לעברו קריאות 'אני רוצה לרצוח את כל היהודים', 'מוות ליהודים'. גיסי ניסה להיאבק בו אך התחיל לאבד המון דם ונפל על הארץ מעורפל הכרה".

"בינתיים, בבית הוריי שמו לב שגיסי לא עולה, למרות שפתחו לו את הדלת. הבן שלו בן 13 וחצי ירד למטה לבדוק מה קרה שאביו לא עולה והוא מצא את אביו שרוע על הריצפה, כשאביו מסמן לו עם היד ובקול חלוש הצליח לומר לו – 'תביא לי את הכיפה'. זו היתה דאגתו היחידה רגע לפני שאיבד את ההכרה".

הגיס מציין, כי בסמיכות לבניין המגורים קיימת מסעדה ויושביו שצפו במתרחש יצאו לתפוס את הנער הדוקר עד להגעת המשטרה והזעיקו את כוחות ההצלה. "גם אנחנו הזעקנו את חברת ההצלה של הקהילה. הם הגיעו במהירות ויחד עם צוותי האמבולנס העירוניים עמלו להציל את חייו והעבירו את גיסי במהירות אל בית החולים. מצבו היה קריטי ביותר, האחות האחראית על המיון אמרה לנו שהוא הגיע אל ביה"ח ברגע האחרון".

"במקביל, בכל בתי המדרשות בציריך התכנסו לתפילות בוקעות רקיעים. המצב היה ממש קשה. גם אנחנו עמדנו והתפללנו במסדרון בית החולים. הוא הועבר במהירות לניתוח חירום. יחד עם זאת הוא עדיין זקוק לרחמי שמים מרובים ואנחנו מבקשים מכל מי שיכול להרבות בתפילה לרפואתו השלימה בתושח"י של גיסי הרב מאיר צבי בן שרה". 

יוזכר כי גם עשרות תלמידי תשב"ר הלומדים בחיידר המקומי בציריך שם מכהן הפצוע כר"מ, התכנסו לעצרת תפילה, ולאחר מכן בכל יום פותחים את סדר הלימוד לרפואתו השלימה בתושח"י ועבור אחינו הנתונים בצרה ובשביה.

אנטישמיות שוויץ פיגוע דקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד